• 10 بهمن 00
  • 1266 بازدید

انواع مرسدس بنز : مدل های پرطرفدار در ایران

نه تنها یک مدل خاص از بنز! بلکه انواع مرسدس بنز در ایران محبوب است! هیچ می دانستید که مرسدس بنز  به‌ عنوان اولین کارخانه خودروسازی درجهان  شناخته می‌شود؟ این شرکت با تولید انواع مرسدس بنز به عنوان مبدا بسیاری از ابداعات و پیشرفت های صورت گرفته در صنعت خودروسازی است. این شرکت در سال 1926  توسط دو مخترع آلمانی به نام‌های کارل بنز و گوتلیب دایملر در شهر اشتوتگارت آلمان تأسیس شد.

شاید توضیح چند جمله در خصوص لوگو این شرکت خودرو سازی هم برای شما جذاب باشد. طراحی آرم این شرکت اولین بار در سال 1903 و بر مبنای نام مرسدس به معنای وقار و زیبایی  شکل  گرفت. اگرچه این آرم چندین‌ بار دیگر در سال‌های  مختلف  دچار تغییراتی شد، اما درنهایت، یک ستاره طلایی با دایره‌ای دور آن برای سال‌ها به‌عنوان نشان این شرکت بر پیشانی محصولات  تولیدی مختلفی از انواع مرسدس بنز، خودروهای لوکس گرفته تا ون، کامیون، اتوبوس و حتی آمبولانس درخشید.?

مرسدس بنز یکی از پرطرفدارترین و معروف‌ترین شرکت  خودروسازی  در جهان است و همانطور که گفتیم، متعلق به یک شرکت خودرو سازی آلمانی  می باشد که در طراحی و کیفیت نیز بهترین عملکرد را داشته است. در میان دیگر خودروسازان بزرگ آلمان مانند ب ام و، آئودی و فولکس واگن همواره مرسدس بنز، با ارائه  انواع مرسدس بنز حرفی برای گفتن دارد! از همان ابتدا شکل گیری، تا همین حالا محصولات این شرکت طیف گسترده‌ای از تولیدات را در برمی‌گیرد. این شرکت در طراحی و ساخت انواع مرسدس بنز،کامیون،اتوبوس،ون وحتی آمبولانس  نیز  فعالیت دارد.

 

برای خرید روکش صندلی روی میلادکاور حساب کنید. ??

 

شرکت با تولید انواع مرسدس بنز متنوع و مشتری پسند به خوبی توانست خودروهای خود را در بازار تثبیت کند و  به عرصه مسابقات اتومبیل رانی نیز راه یافت و همچنین این کمپانی در ساخت  مدل های مخصوص و  گران قیمت خودرو  مشهور است. مرسدس بنز در صف  تولیدکنندگان خودروها ی لوکس جهان  قرار گرفته است. مرسدس بنز همیشه نامی آشنا بین سران دولت‌ها و ثروتمندان بوده‌است. در ادامه این مقاله با میلادکاور همراه باشید.

در دهه هشتاد بود که بحث مونتاژ مرسدس بنز در ایران مطرح شد. با این حال، در ابتدا مرسدس بنز به صورت محدود و خاص وارد کشور شد،تا با آغاز  واردات خودرو، تعداد انبوهی از کلاس‌های مختلف اعم از نمونه‌های شناخته شده C, E، S و SL و کلاس‌هایی جدید همانند ML, SLK, CLK, CLS و A و B به ایران آمدند و تقابل این دو رقیب سنتی بنز و بی ام و، بازار خودروهای لوکس و گران قیمت ایران را رونق داد. خوشبختانه این خودروها نیز به‌طور مستمر به ایران وارد می‌شدند تا تنوع در کشورمان به طرز قابل توجهی بالا باشد.

خرید و فروش این خودروی اقتصادی و کارآمد در اکثر کشورها رونق زیادی دارد. در کشور ما نیز این خودرو علاقه مندان به خود را دارد ، از عملکرد و کارایی به مراتب بهتری برخوردار است.

طراحی ظاهری و مهندسی فوق العاده قدرتمند،وزن اندک ،موتورهای کم مصرف و دوام فوق العاده خوب از جمله خصوصیاتی هستند که یکی از محبوب ترین مدل های کلاسیک مرسدس بنز را به برترین مدل زمان خود تبدیل کرد.

سابقه‌ی این برند پرطرفدار  به قدری درخشان است که در سال 2018، با فروش بیش از 2.31 میلیون خودروی سواری، در لیست بزرگترین تولیدکنندگان خودرو  در سراسر جهان قرار گرفت.

رسیدن به چنین جایگاهی آن هم در صنعت پر رقابت خودروسازی، کار چندان آسانی نیست.در حال حاضر،  تمامی فعالیت های  این  کمپانی روی  پیشرفت در زمینه تکنولوژی و نوآوری متمرکز شده است.

این شرکت انواع مرسدس بنز را در کلاس‌های مختلف S ،E ،C و… عرضه کرده است که هر کدام ویژگی‌های مختص به خود و منحصر به فردی دارند. بنز از روش های پیچیده جهت نامگذاری خودروهای تولیدی خود بهره برده است  و هر یک از کلاس‌های خود را با ماهیت و ویژگی متمایزی ارائه می‌کند هر یک از خودروهای یک کلاس بنز با اعداد از یکدیگر متمایز می‌شوند حروف مجزا نشان دهنده  تفاوت  و تغییرات جدید  در امکانات و ساختار آن‌ها می‌باشد.

 

 

در این مقاله به بررسی  دو مدل پرطرفدار و محبوب مرسدس بنز  در ایران  با مدل های بنز کلاس E280 2002-2008 و  کلاس C200 2002-2008  می پردازیم.

 

 

بنز کلاس   2008-C200 2002

بنز کلاس   2008-C200 2002

 

بنز کلاس   2008-C200 2002

 

خودروهای کلاس C اقتصادی‌‌ترین سری مرسدس بنز  می باشند و  از لحاظ اقتصادی بسیار به صرفه هستند این خودرو ها همواره از سدان‌های شناخته شده‌ خودروسازی آلمان به شمار می‌روند.

مرسدس بنز C200 یک خودروی سواری بسیار زیباست که می‌توان آن را به عنوان یک خودرو  لوکس شهری انتخاب کرد . در اصل خودروهای حاضر در کلاس C شرکت خودرو سازی مرسدس بنز، که C200 هم یکی از آن ها است، علاوه بر این که به خصوصیات یک خودروی اسپرت مجهز هستند، جلوه‌ی ظاهری نسبتا لوکس را برای شما به ‌ارمغان می‌آورند.

میزان فضای داخلی  مناسب و راحتی که  این خودرو دارد  کمک می کند تا به بزرگ تر بودن C200 پی ببرید. خودرو  مرسدس  C200  یکی از معدود محصولات کلاس C مرسدس بنز است که به طور قابل توجهی با نسل های مختلف خود در بازار خودروی ایران عرضه  شده  است.

از لحاظ ابعاد، کیفیت ساخت و ویژگی های فنی  این مدل  خودرو می‌توان آن را  در  ‌رده  دیگر خودروهای سواری شهری دسته ‌بندی کرد. البته ویژگی های فنی بنز C200 به گونه‌ای است که می تواند فراتر از یک خودروی شهری طبقه ‌بندی ‌شود و به دلیل آپشن های مختلف و فراوان و همچنین وجود برخی خصوصیات  اسپرت، دور از انتظار  نیست که اگر آن را در دسته خودروهای لوکس و حتی اسپرت نیز قرار دهیم.

از ویژگی های فنی  این خودرو مجهز به موتور 4 سیلندر و 16 سوپاپ است و از گنجایش 1991 سی‌سی برخوردار است. موتور این خودرو توانی به میزان 184 اسب بخار در 5500 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 300 نیوتن متر تولید می‌کند. این نسل C200 همچنین مجهز به یک جعبه دنده‌ی 7 سرعته خودکار تیپ ترونیک است. مرسدس C200 سدان می تواند در مدت زمانی در حدود 7.3 ثانیه سرعت خود را از صفر به صد برساند که این موضوع بیانگر شتاب فوق العاده‌ این خودرو است. ناگفته نماند که این عدد در شرایط مناسب و در زمان استفاده از سوخت مرغوب به دست می‌آید.

این کمپانی با تولید خودرو هایی مجهز به سیستم های جدید که تلفیقی از دانش مهندسی مکانیک ،مهندسی الکترونیک  والبته مهندسی نرم افزار به حساب می آیند و قادر هستند با استفاده از دوربین استریو در بالای شیشه جلو ،به تشخیص بلندی ها وپستی ها بپردازد .در واقع Road Surface Scan  که خود جزیی از سیستم کنترل بدنه جادویی مرسدس بنز می باشد. کنترل بدنه جادویی در صورت تشخیص ناهمواری ها با تغییرات در سیستم تعلیق می تواند احساس  آرامش را در کابین برای سرنشینان حفظ کند.

 

 

بنز  کلاس  2008-2002 E280

بنز  کلاس  2008-2002 E280

 

انواع مرسدس بنز : کلاس  2008-2002 E280

مرسدس بنز با  این کلاس ظاهر مدرن ،لوکس واسپرت از طراحی داخلی فوق العاده شیک وبی نظیری بهره می برد.همچنین این خودرو آلمانی از امکانات رفاهی جدید وتجهیزات متعدد وفراوانی برخوردار است به نحوی که تجربه رانندگی  فوق العاده ای را برای راننده  فراهم  می کند.

ماشین‌های بنز در این کلاس به صورت فول سایز عرضه شدند و پس از آن مدل کوپه کلاس E   وارد بازار جهانی شد. مرسدس بنز، خودروهای کلاس E خود را با موتورهای یکسان در بدنه‌های مختلف تولید می‌کند. به طور کلی می‌توان گفت که خودروی کلاس E در زمینه مصرف سوخت بسیار بهینه عمل می کند و اقتصادی‌ترین خودروهای کلاس بنز محسوب می‌شوند. تولید خودروهای این کلاس از سال ۱۹۵۳ در کارخانه بنز شروع شد و ۵ نسل از آن به بازار جهانی عرضه گردید. سال ۱۹۶۰ این کلاس خودرو به عنوان لوکس‌ترین خودروی بنز شناخته شد.

از ویژگی‏های برجسته  این مدل می ‏توان به کابین جادار و بسیار راحت، تجهیزات و امکانات رفاهی لوکس، طراحی اصیل و زیبا و همچین دوام بالای قطعات  و کیفیت بسیار بالای ساخت  و استهلاک پایین آن اشاره کرد، ضمنا سواری این مدل، بسیار نرم و لذت بخش است. این نسل از و برخی از مدل‏های آن نیز در ایران مونتاژ شده است.کلاس E مرسدس بنز یکی از پرفروش ترین سدان های این خودرو ساز در ایران میباشد.

کابین خودرو طوری طراحی شده است که در سرعتهای زیاد هیچ گونه صدای اضافی یا لرزش را احساس  نخواهید کرد و همچنین طراحی صندلی ها به نحوی است که راحتی را برای سرنشینان  فراهم کرده است و حتی در سفرهای طولانی نیز احساس خستگی یا ناراحتی نخواهید داشت. صندلی ها به ماساژور تجهیز شده اند برای سرنشینان عقب نیز فضای کافی در نظر گرفته شده است.

 

انواع مرسدس بنز

انواع مرسدس بنز

مرسدس بنز کلاس E از گذشته تا کنون بازار خرید و فروش خوبی را در ایران داشته و مورد استقبال خوبی قرار گرفته است .

از ویژگی های فنی  این خودرو مجهز به موتور 6 سیلندر و 24 سوپاپ است و از گنجایش 2496 سی‌سی برخوردار است. موتور این خودرو توانی به میزان 231 اسب بخار در 6000 دور در دقیقه و گشتاوری معادل 300 نیوتن متر تولید می‌کند.

بنز کلاس E شامل آپشن هایی از جمله  کیسه هوا برای راننده سرنشین و جانبی و مجهز به سیستم های ترمز و پایداری جلو و عقب دیسکی (  ABS – BAS – ASR – ESP  ) سیستم تنظیم  برقی صندلی ، گرم کن و سرد کن و پوشش چرم مناسب و همچنین مجهز به سیستم تنظیم روشنایی  روشن و خاموش شدن اتوماتیک چراغ ها و چرخش نور در پیچ و شستشو چراغ های جلو و… می باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید