ماشین اسپرت خارجی
  • 25 شهریور 00
  • 2657 بازدید

ماشین اسپرت خارجی : مدل های 2022!

خودرو های اسپرت همیشه طرفداران زیادی به ویژه در میان جوانان داشته است. ماشین اسپرت خارجی در بازار ایران همیشه جزیی از انتخاب های اصلی خریداران جوان بوده و هست. در دنیا رقابتی سنگین میان خودرو سازان برای ساخت و طراحی یک ماشین اسپرت بهتر و جدیدتر وجود دارد.

حتی با وجود تحریم ها، چیزی از اشتیاق ایرانی ها برای داشتن یک ماشین اسپرت خارجی کم نشده است. البته که قدرت انتخاب و خرید محدود شده ولی همچنان دانستن اطلاعات به روز درباره‌ی آن ها برای مردم جذاب و هیجان انگیز بوده است.

در این مقاله از میلاد کاور تعدادی از ماشین اسپرت خارجی که قرار است سال 2022 به بازار عرضه شود و همچنین محبوبترین ماشین اسپرت خارجی 2021 که به بازار آمده است را به شما معرفی خواهیم کرد.

 

ماشین کلاس اسپرت چیست؟

خودروی اسپرت یا SPORT جزیی از دسته بزرگ خودرو های شهری هستند. در حقیقت اگر در طراحی خودرویی از شرایط کوپه استفاده شود می‌توان نام اسپرت را به آن اطلاق کرد. ماشین اسپرت خارجی در دیدگاه کلی باید دارای  وزن کمتر، شتاب بیشتر و سرعت بیشتری باشد.

منظور ما از کلاس اسپرت خودرویی به معنای طراحی از ابتدا اسپرت توسط کارخانه است نه تغییراتی که برخی از افراد روی خودرو هایشان اعمال می‌کنند. البته می‌توان در ظاهر چندین ویژگی مشترک بین آن ها پیدا کرد.

 

 

 

ماشین اسپرت خارجی

 

برخی خودرو ها ممکن است پسوند اسپرت داشته باشند اما به کلاس اسپرت تعلق ندارند. به طور مثال  تعدادی از خودرو های اسپرت کامپکت، سدان اسپرت، هات هاچبک و … با اینکه ویژگی‌ های مشترکی با خودرو های کلاس اسپرت دارند اما در این کلاس قرار نمی‌گیرند.

متاسفانه هیچ یک از خودرو سازان داخلی نتوانستند که خودرویی محبوب و جوان پسند در کلاس اسپرت یا با ویژگی های مشابه آن در کلاس های دیگر تولید کنند. به همین دلیل انتخاب ها فقط در بین ماشین اسپرت خارجی خواهد بود.

 

 

 

 

 

 ماشین اسپرت خارجی 2021

فورد برانکو 2021

برانکو بیشتر از 50 سال است که خودرو های شاسی بلند تولید می‌کند. ای خودرو با موتور 4 سیلندر 2.3 لیتری توربو 270 اسب بخار قدرت تولید می‌کند. همچنین موتور 2.7 لیتری تویین توربو 6 سیلندر که 310 اسب بخار قدرت داردنیز در این خودرو خاص قرار می‌گیرد.

البته با هیجانی که از برانکو 8 سیلندر تولید می‌کند کمی فاصله دارد ولی قدرت و کیفیت ساخت این مدل باری دیگر موجب خوش نامی خودرو ساز شده است. قیمت مدل بیسیک 29995 دلار است و قیمت مدل فرست ادیشن 60800 دلار قیمت گذاری شدند. مدل فرست ادیشن در حقیقت مدل فول امکانات این ماشین اسپرت خارجی می‌باشد.

 

 

 

فورد ماستنگ مک-ایی 2021

در حالی که این ماشین اسپرت خارجی از کلاس عضلانی اما الکتریکی می‌باشد. فورد ماستنگ مک-ایی 2021 بدعتی در ماشین های اسپرت خارجی این سال ایجاد کرده است. این ماشین اسپرت با قیمت پایه 42895 دلار به بازار عرضه شد

پیشرانه تمام الکتریکی آن 266 اسب بخار قدرت تولید می‌کند و برد حرکتی آن نیز معادل 370 کیلومتر اعلام شده است.. مدل دیگر همین خودرو نیز شامل تریم GT را انتخاب کند که 459 اسب بخار قدرت می‌باشد. جالبتر آن که طی 3.5 ثانیه از حالت توقف به سرعتی بیشتر از 90 کیلومتر خواهد رسید. قیمت پایه جی تی مقداری بیش از 60 هزار دلار اعلام شده است.

ماشین اسپرت خارجی

 

 

 

ام تی آر اکس 2021

در حقیقت ام تی آر اکس 2021 از دسته خودرو های  پیک آپ می‌باشد. طراحی زیبایی که این ماشین اسپرت خارجی دارد یکی از دلایل موفقیت آن در بازار فروش به حساب می‌آید. پیشرانه سوپر شارژ 6.2 لیتری 8 سیلندر با 702 اسب بخار خروجی و گشتاور 650 پوند فوت مهمترین ویژگی های این خودرو هستند.

تنها در طی 4.5 ثانیه از حالت توقف کامل به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت دست پیدا می‌کند. محور عقب تقویت شده و دیفرانسیل قفل شونده الکترونیکی یکی از شاهکار های مهندسی این ماشین اسپرت خارجی می‌باشد. قیمت اولیه آن 69995 دلار اعلام شده است.

 

ماشین اسپرت خارجی

 

لامبورگینی اوروس 2021

لامبورگینی همیشه در فهرست بهترین ماشین اسپرت خارجی قرار گرفته  خواهد گرفت. تصور کنید این بار لامبورگینی یک شاسی بلند با پیشرانه توربو دوقلوی 8 سیلندر تولید کند که قدرتی برابر 641 اسب بخار داشته باشد. این غول ایتالیایی

تا طی 3.6 ثانیه از حالت توقف به سرعت 96 کیلومتر برساعت دست یابد. بیشینه سرعت نیز برابر با 304 کیلومتر بر ساعت است. قیمت اولیه که بریا این ماشین اسپرت خارجی ارائه شد برابر 207326 دلار بود.

پورشه کاین GT 2022

پورشه با طراحی یک پیشرانه هیبریدی نسلی جدید از ماشین های اسپرت خارجی در بین ایرانیان به حساب می‌آید. این بار پورشه تمرکز خود را در بهبود کیفیت تمام قطعات سازنده و اجزای خودرو گذاشته است مه افزایش سرعت بیشتر!

گیربکس هشت سرعته تیپترونیک، سیستم کنترلی اختصاصی، مستحکم تر کردن سیستم تعلیق به میزان 15 درصد، استفاده از بدنه downforce، لاستیک Pirelli corsa اختصاصی شرکت ایتالیایی پیرلی، مدیریت فعال سیستم تعلیق (PASM) و کنترل داینامیک شاسی (PDCC) از مهمترین ویژگی های پورشه کاین GT 2022 می‌باشند.

این خودرو با صفر تا صدی در حدود 3.3 ثانیه با قیمت 143910000 پوند که تقریبا 83000  پوند گرانتر از کاین معمولی عرضه خواهد شد.

 

ماشین اسپرت خارجی

 

 

آئودی S20

سال آینده آئودی یک سدان اسپرت برای طرفداران ماشین اسپرت خارجی شگفتی های زیادی را در نظر گرفته است. آئودی S20 توربو شارژ  و چهار سیلندر می‌تواند 306 اسب بخار قدرت تولید کنید. این خودرو با سیستم ، جعبه دنده هفت سرعته اتوماتیک و 4 چرخ متحرک موتوری 20 لیتری دارد.

بر اساس داده هایی که تا به حال منتشر شده است، دستیابی به سرعت 96 کیلومتر بر ساعت از حالت توقف کمتر از 4 ثانیه زمان می‌برد. این مدل به نسبت نسل پیشین خود 18 اسب بخار قدرت بیشتری تولید می‌کند.

از دیگر ویژگی هایی این ماشین اسپرت خارجی که تا کنون منتشر شده است می‌توان به صندلی ‌های اسپرت چرمی و فرمان صاف، صفحه نمایش لمسی و سرگرمی ۱۰.۱ یا ۱۲.۳ اینچی اشاره کرد. همچنین پشت آمپری دیجیتال کابین دارای  Apple CarPlay  و سیستم ناوبری استاندارد و به روز آن هم احتمالا بتواند از مزیت های این خودرو برشمرد.

 

 

 

کادیلاک CT4-V بلک وینگ

خودروی اسطوره‌ای کادیلاک همیشه مورد علاقه ایرانیان بود. این بار کادیلاک با تولید سندان – کامپکت CT4-V به عنوان یک ماشین اسپرت خارجی با رینگ های آلومینیومی جذبه‌ غیر قابل وصفی را به وجود خواهد آورد. سرعت حداکثری این خودرو 304 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

در ساخت این خودرو از پیشرانه توربو دوقلوی 6 سیلندر با توان تولید قدرت 472 اسب بخار بهره برده شده است. بر اساس اطلاعاتی که تا کنون بدست آمده، زمان لازم برای افزایش سرعت از  توقف کامل تا 96 کیلومتر بر ساعت در نسخه مجهز به سیستم گیربکس اتوماتیک 3.9 ثانیه  و در مدل مجهز به سیستم گیربکس دستی 4.1 ثانیه می‌باشد.

شاخص مصرف سوخت این خودرو 1760 کیلوگرمی برای 100 کیلومتر رانندگی در شهر برابر با 14.7 لیتر، در بزرگراه 9.8  لیتر و در سیکل ترکیبی 12.4 لیتر است. این ماشین اسپرت خارجی با تزیینات داخلی فیبر کربنی قیمت با مدل پایه 59990 دلار قیمت گذاری شده است.

ماشین اسپرت خارجی

 

 

 

جنسیس G80

جنسیس G80 را می‌توان شروعی تازه برای جنسیس در بازار ماشین های اسپرت تلقی کرد. این خودرو  به فرمان سه‌ پره با روکشی به همراه دوخت قرمز رنگ مجهز می‌باشد. روکش چرمی Sevilla Red  تا نیمه پایینی داشبورد و همچنین روی پنل‌ در ها کشیده شده است.

قطعات تزیینی آلومینیومی و فیبر کربنی با طرح الماسی از زیبایی های منحصر به فرد این خودرو به حساب می‌آید. این ماشین اسپرت خارجی دارای ویژگی جدید فرمان عقب برای کاهش دایره چرخش است. در نتیجه این سدان در مکان‌ های تنگ، مانور بیشتری خواهد داد.

نکته هیجان انگیز استفاده از سیستم فرمان روی چرخ‌ های عقب برای جنسیس آن جا است که سیستم فرمان فعلی، سیستم اختیاری در مرسدس بنز کلاس S است که زاویه فرمان ۱۰ درجه را روی چرخ‌ های عقب امکان ‌پذیر می‌کند. حالا باید دید جنسیس خیال رقابت با بنز را دارد یا خیر.

طبق گزارش ها پیشرانه بنزینی 3.5 لیتری خورجینی ۶ سیلندر توئین توربو در G80 معمولی ۳۷۵ اسب بخار قدرت و ۵۳۰ نیوتن ‌متر گشتاور تولید می‌کند. همچنین با توجه به درج نشان 4WD روی در صندوق عقب هم به معنای انتقال نیرو به هر چهار چرخ می‌باشد.

ماشین اسپرت خارجی

 

فورد موستانگ ماچ 2022

موستانگ به عنوان یک ماشین اسپرت خارجی عضلانی همیشه در نگاه جوانان جذبه خاصی داشته است. این خودرو ساز مدعی قدرت 370 مایل در این مدل الکتریکی است. ویژگی دیگر آن هم چهار چرخ متحرک و چرخ عقب با عملکرد متفاوت می‌باشد. گفته شده است است زمان لازم بری صفر تا 100 این خودرو در حدود 4 ثانیه خواهد بود.

 

 

خودرو ۲۰۲۲ Ferrari Purosangue

اگر قرار باشد یک برند ماشین اسپرت خارجی را نام ببریم، قطعا ذهنمان اول به سراغ فراری می‌رود. این خودرو اولین مدل SUV شرکت پورشه خواهد بود که سال 2022 عرضه می‌گردد. اما خود پورشه آن را FUV می‌داند تا یک SUV !

موتور V8 توربو شارژ در کنار موتور الکتریکی تامین کننده پیشرانه جهت تولید قدرت 700 اسب بخار می‌باشد. هنوز قیمتی برای این خودروی جدید اعلام نشده است.

 

 

 

آئودی E – TRON GT 2022

آئودی این بار با تولید یک ماشین اسپرت جذاب غیبت چند ساله‌ی خود را موجه کرده است. آئودی از پیشتازان طراحی های مفهومی است. در تصاویر اولیه این خودرو هم می‌توان چنین برداشتی را داشت.

طراحان آئودی E – TRON GT در زمان رونمایی مدعی شدند که این یک سدان مدرن ولی ذاتا اسپرت است. در طراحی این ماشین اسپرت خارجی ورودی هوای سپر، چراغ های اصلی جلو، شیب سقف، ستون اخر و چراغ های اصلی ترکیبی منحصر به فرد از سدان و کوپه را به نمایش گذاشته است.

نمایشگر های دیجیتال 12.3  اینچی و 10.1 اینچی، تریم چوب طبیعی، نمایشگر های دیجیتال بزرگ و صندلی هایی با طراحی ارگونومیک یک کابین خاص را در جلوی چشمان شما می‌آورند.

آئودی E – TRON GT دو موتوره است که یکی روی محور جلو فعال است و قدرتی معادل 235 اسب بخار تولید می‌کند. موتور دیگر با محور عقب ارتباط دارد و 429 اسب بخار قدرت تولید خواهد کرد. به طور کلی در شرایط عادی انتظار می‌رود که 469 اسب بخار خروجی و 464 پوند فوت گشتاور را تامین کند.

ماشین اسپرت خارجی

برچسب‌ها :
  • بازتاب: 10 تا از محبوب ترین خودرو های دنیا + عکس + قیمت - میلاد کاور میلاد کاور

  • دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

    enemad-logo
    با ما در تماس باشید