ماشین های چینی محبوب
  • 8 دی 00
  • 1313 بازدید

ماشین های چینی محبوب ! این 6 تا را باید بشناسید!

با ورود خودرو های خارجی غیر آمریکایی و فرانسوی به بازار خودرو گوی رقابت در میان شرکت های کره‌ای و چینی هم جابه‌جا شد.  کیفیت ساختی که در سال های اخیر خودرو سازان چینی به بازار عرضه کردند آن ها را در رده محبوبترین ها قرار داده است. با گسترش خرید و فروش این خودرو ها فهرستی از ماشین های چینی محبوب هم باید نوشت.

نه تنه قیمت های اقتصادی بلکه فناوری که خودروسازانی مانند mvm و چری در پیش گرفتند سبب شده است که در جهان مورد توجه قرار بگیرند. در این مقاله از فروشگاه آنلاین میلاد کاور به بررسی فهرستی جامع از ماشین های چینی محبوب موجود در بازار ایران با ذکر جزئیات و علت های محبوبیت آن ها پرداخته‌ایم.

ماشین های چینی محبوب : آریزو 5

اگر بخواهیم یکی از ماشین های چینی محبوب را در میان مشتریان ایرانی ها یاد کنیم باید اول به سراغ چری آریزو ۵ برویم. این خودرو در سال 1394 به صورت رسمی توسط مدیران خودرو پا به بازار ایران گذاشت. چری توانسته است در بازار خاورمیانه نمایش خوبی داشته باشد.

آریزو 5 در دسته سدان های کامپکت قرار می‌گیرد. این خودرو دیفرانسیل جلو پیشرانه 4 سیلندری دارد. با حجم موتور 1.5 لیتری حدود 116 اسب بخار قدرت و 141 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند. بیشترین سرعت ثبت شده توسط آریزو 5 نزدیک به 185 کیلومتر بر ساعت اعلام شده است. شتاب گیری آن تنها  10.5 ثانیه زمان می‌برد.

یکی از دلایل محبوبیت این خودرو مصرف سوخت 5.7 لیتری آن به نسبت قدرت و سرعتی است که دارد. طراحی بدنه خودروی آریزو 5 هم یکی از ویژگی هایی است که برند خود را به نمایش می‌گذارد. خطوط روی بدنه در کنار زیبایی که به ظاهرش بخشیده، امنیت را هم حفظ کرده است.

یکی دیگر از نکات مثبت در ظاهر این خودرو چراغ های کشیده و با لبه های سفید رنگ و نازکی آن است. همچنین LED های روی آینه بغل هم جلوه خاصی به خودرو می‌دهد. جالب است بدانید که این چراغ ها با الهام از بال پرندگان طراحی شده است. همچنین بازدهی نوری بیشتر را در کنار عمری طولانی دارند.

یکی دیگر از دلایلی که آریزو 5 در فهرست ماشین های چینی محبوب طراحی T شکل کنسول و پنل های تهویه با ترکیب رنگ کرومی حالتی مدرن به آن بخشیده است. دیگر ویژگی های مثبت آن شامل صفحه مانیتور، فرمان چند کاره، صندلی های مدرن و راحتی است که دارد. در دو سمت راست و چپ فرمان دکمه هایی تعبیه گذاشته شده است که امکان دسترسی به کنترل فعالیت های مختلف خودرو از جمله صدا، بلوتوث و کروز کنترل را می‌دهد.

ماشین های چینی محبوب

ماشین های چینی محبوب

ماشین های چینی محبوب : چری آریزو 6

چری از آن دسته خودروسازانی است که توانسته است به راحتی سهم عمده‌ای از بازار خودروی ایران را به چنگ آورد. چری آریزو 6 یک سدان متوسط با طراحی بدنه مدرنی که دارد فروش خوبی را تجربه کرد. به علاوه امنیتی که این خودرو برای سرنشینان تامین می کند هم یکی از دلایل قرار گیری‌اش در فهرست ماشین های چینی محبوب است.

این خودروی محبوب چینی با حجم موتور 1.5 توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. موتور آریزو 6 به صورت توربو شارژ با جعبه دنده CVT با 9 دنده مصنوعی طراحی شده است.

صفر تا صد این خودرو تنها به 9 ثانیه زمان نیاز دارد و حداکثر سرعت آن 210 کیلومتر بر ساعت است. مصرف سوخت ترکیبی آریزو 6 به ازای هر صد کیلومتر برابر 6.4 لیتر می‌باشد.

دیگر ویژگی های این خودرو شامل سیستم‌های کنترل کشش و پایداری، سامانه کنترل ایستایی در سربالایی، کروز کنترل، دو حالت رانندگی اکو و اسپرت، سنسور پارک عقب، سنسور فشار باد تایر، ترمز ABS، توزیع نیروی ترمز EBD، ترمز کمکی، ترمز پارک برقی، اتو‌هلد، دیلایت، اتولایت، چراغ‌های مه شکن عقب، فرمان برقی با روکش چرم و دکمه‌های کنترل مجهز به سامانه حساسیت به سرعت، نمایشگر ۷ اینچی لمسی، شش عدد کیسه هوا و … می‌باشد.

ماشین های چینی محبوب

ماشین های چینی محبوب

ماشین های چینی محبوب :  جک  j4

یکی دیگر از ماشین های چینی محبوب در میان مردم جک j4 است. این سدان یک جایگزین اقتصادی و زیبا برای جک j3 بود که توسط شرکت کرمان موتور به کشور وارد شد. این خودرو با نام اصلی Heyue A30 اولین بار در نمایشگاه خودرو گوانگژو در سال ۲۰۱۲ رونمایی شد. فروش رسمی آن نیز در سال ۲۰۱۳ آغاز گشت. البته تولید این خودرو در بازار های بین ‌المللی در سال 2016  به پایان خود رسید.

جک j4 دلایل زیادی برای حضور در فهرست ماشین های چینی محبوب دارد. به طور مثال این خودر قدرتی معادل 103 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه را تولید می‌کند. حداکثر گشتاورش نیز برابر 146 نیوتن متر در طیف دور موتوری 4500 دور در دقیقه است.

سیستم‌انتقال قدرتی که برای این خودرو در نظر گرفته شده است از مدل اتوماتیک با مکانیزم CVT می‌باشد. با حجم مخزن 45 لیتری و بیشترین سرعت 180 کیلومتر بر ساعت توانسته است بخش بزرگی از بازلر خرید و فروش را به خود اختصاص دهد.

با نگاهی سطحی به ظاهر این خودرو متوجه علت محبوبیتش می‌شوید. رینگ های 15 اینچی آلومینیومی در طول 4335 میلی متری خودرو زیبایی آن را دو چندان کرده است. همچنین سیستم تعلیق جلوی مک فرسون مستقل و سیستم تعلیق عقب بازو جناغی است.

ماشین های چینی محبوب

ماشین های چینی محبوب : جک  j3

در سال 2009 شرکت چینی جک یک خودروی پر زرق و برق ولی مدرن را به بازار معرفی کرد. این خودرو  جک j3 نام دارد. البته با نام دیگر TOJOY هم شناخته می‌شود. این خودرو به سرعت در بازار های جهانی جایگاه خوبی در به عنوان یکی از ماشین های چینی محبوب را کسب کرد.

این خودروی محبوب چینی از سری سدان ها بوده و حجم موتورش 1299 سی سی و مخزن بنزین آن 45 لیتری است. دارای استاندارد آلایندگی یورو 4 و جعبه دنده 5 سرعته دستی می‌باشد.

حداکثر سرعت این خودروی محبوب چینی 158 کیلومتر بر ساعت است‌‌. همچنین قدرتی معادل 93 اسب بخار در دور موتور 6000 دور در دقیقه و گشتاوری برابر با 114 نیوتن متر در طیف دور موتوری 4500 دور در دقیقه تولید می‌کند.

یکی دیگر از دلایل قرار گیری j3 در فهرست خودرو های محبوب چینی سیستم تعلیق آن است که در جلو، فنر حلقوی با ستون مک فرسون و در عقب، فنر حلقوی با ستون مک فرسون و اتصالات مستقل برای آن طراحی شده است.

رینگ های 14 اینچی آلومینیومی، سیستم هشدار دهنده باز بودن در، قفل ایمنی کودک، فرمان هیدرولیک قابل تنظیم، سیستم تنظیم ارتفاع چراغ های جلو، قفل مرکزی به همراه ریموت کنترل، گرم کن شیشه عقب، صندلی عقب تاشو، سنسور دنده عقب، چراغ ترمز سوم و آینه بغل های برقی از دیگر ویژگی های این سدان چینی است.

ماشین های چینی محبوب

ماشین های چینی محبوب : MG RX5

یکی دیگر از خودرو های محبوب چینی در بازار ایران MG RX5 است. این خودرو کیفیت ساخت بالایی  و استهلاک پایینی دارد. این خودروی محبوب چینی از دسته کراس اور ها می‌باشد. اگر چه به دلیل تحریم خرید فروش این ماشین از ماشین های محبوب چینی محدود به نمونه های کارکرده شده است.

حجم موتور MG RX5 از نوع توربو شارژ 2 لیتری با قابلیت تولید 220 اسب بخار قدرت و 350 نیوتن متر گشتاور را دارد. روش انتقال نیرو محرکه آن هم به وسیله گیربکس 6 سرعته اتوماتیک دو کلاچه دو محور عقب و جلوی خودرو است.

شتاب گیری صفر تا صد RX5 در کمتر از ۹ ثانیه اعلام‌شده است. حداکثر سرعت آن به 217 کیلومتر بر ساعت و مصرف سوختش در حالت  ترکیبی 8.6 لیتر  به ازای هر صد کیلومتر می‌باشد.

این خودرو با توجه به قیمتی که دارد می‌تواند یک خودروی مدرن اقتصادی به حساب آید. ویژگی هایی نظیر 6 کیسه هوا، ترمز های مجهز به فناوری های ABS و EBD، کنترل پایداری الکترونیکی، سیستم ترمز کمکی، قابلیت کنترل ترمز در پیچ‌‌ ها، سامانه کمکی حرکت در شیب، ترمز پارک برقی به همراه اتو هلد، قفل دیفرانسیل الکترونیکی، چراغ‌ های اتوماتیک مجهز به زنون، کیلس استارت، آینه الکترو کرومیک وسط، نمایشگر لمسی مرکزی، دوربین دنده عقب، سنسور های پارک، سقف پانورامیک به همراه سانروف برقی چند حالته، صندلی‌های جلو مجهز به تنظیمات برقی و در صندوق عقب برقی دارد.

ماشین های چینی محبوب

ماشین های چینی محبوب : بورگارد BX7

یکی دیگر از ماشین های چینی محبوب بورگارد BX7 است‌. این خودرو در مقابل مهندسی ساختی که دارد در رده خودرو های پرفروش با قیمت اقتصادی محسوب می‌شود. جالب است بدانید این خودروی چینی از نظر طراحی و فناوری که دارد می‌تواند با سانتافه رقابت کند.

حجم موتور این خودرو 2 لیتری است و می‌تواند قدرتی معادل 224 اسب بخار و گشتاوری معادل 300 دارد. جعبه دنده آن 6 سرعته اتوماتیک با سیستم انتقال نیرو دو دیفرانسیل هوشمند به چهار چرخ است.

این‌خودرو دارای قفل الکترونیک هوشمند و محدود کننده لغزش می‌باشد. شتاب گیری صفر تا صد آن تنها 9.8 ثانیه زمان می‌برد. مصرف سوخت ترکیبی این خودروی 1.7 تنی 9 لیتر اعلام شده است. حداکثر سرعت قابل دست یابی آن نیز 206 کیلومتر بر ساعت

دیگر ویژگی های این خودروی چینی محبوب شامل نمایشگر 8 اینچی لمسی  با قابلیت اتصال به اندروید و اپل، نمایشگر اطلاعات، سیستم‌های ترمز ECD, TCS, EDS, HDC, EBP, BDC, ESC و CBC، چراغ روشنایی در روز، سانروف پانوراما، ترمز پارک برقی، سیستم کنترل در سر بالایی و سرازیری، دوربین 360 درجه، سنسور پارک جلو، عقب و بغل و سیستم مسیریاب ماهواره‌ای می‌شود.

اگر ظاهر خودرو مانند اسپرت بودن و لوکس بودن را معیار قرار دهید، فضای داخلی بورگارد BX7 از سانتافه هم بهتر باشد. اگر انتخاب شما به هر دلیلی به ابعاد خودرو هم محدود می‌شود نباید فراموش کنید که BX7 عریض ترین خودرو در کلاس خودش و فهرست ماشین های محبوب چینی است.

ماشین های چینی محبوب

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید