محبوبترین ماشین های برقی دنیا
  • 30 فروردین 01
  • 1567 بازدید

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

شاید اگر ده سال پیش به ما می‌گفتند که در سال 2022 یا 1400 خودمان، خودرو های برقی حریف قدری در بازار های خرید و فروش خودرو  های بنزینی هستند باورمان نمی‌شد. امروز هیچ کس نمی‌تواند از مزیت و کیفیت خودرو های برقی چشم پوشی کند. برای همین است که کارشناسان فهرستی از محبوبترین ماشین های برقی دنیا را تدوین کرده‌اند.

 

هنوز هم برخی معتقدند خودرو های بنزینی بهتر هستند؛ چه از نظر شتابگیری و چه از نظر نگهداری. واقعیت این است که صنعت خودرو سازی نیاز به سوخت پاک و حفاظت از کره‌ی زمین را درک کرده است، بنابراین خودرو های برقی با فناوری های به روزتری تولید می‌شوند. در این مقاله از میلاد کاور به بررسی تعدادی از محبوبترین ماشین های برقی دنیا خواهیم پرداخت.

 

آشنایی با خودرو های برقی

 

در ساده‌ترین تعریف، خودروی برقی از باتری ‌های قابل شارژ به عنوان منبع انرژی برای ایجاد نیرو محرکه جهت به کار انداختن موتور استفاده می‌کند. این خودرو ها را می‌توان به نام های سوخت پاک یا دوستدار محیط زیست هم یاد کرد. با توجه به تغییرات اقلیمی و نوسان قیمت سوخت، این خودرو ها شروعی تازه برای رقابت بین غول های خودرو ساز شناخته شدند.

 

پدر خودرو های برقی در قرن 19 میلادی هم پای خودرو های بنزینی با موتور های درون سوز متولد شد. اما به دلایلی چون در دسترس بودن سوخت های فسیلی و ارزانتر بودن تجهیزات ساخت این گروه، خودرو های برقی از دور رقابت حذف شدند. اما در سال های میانی قرن 20، بحران های بین المللی بر سر سوخت باعث شد  بار دیگر نگاه ها به سوی خودرو های برقی بازگردد.

 

اما هیچ اتفاقی مانند گرمایش و آسیب به کره‌ی زمین مردم را نتوانست به خرید خودور های برقی متمایل سازد. نزدیک به 15 سال پیش باتری های نسل جدید شروعی دوباره برای خودرو های برقی را رقم زدند. این باتری ها عموما از انواع زیر هستند:

  • نیکل – کادمیم
  • نیکل – هیدرید فلزی
  • نیکل – آهن

 

محبوبیت ماشین های برقی تا جایی پیش رفت که امروزه در شهر های مختلف جهان از نیویورک تا پاریس و از پاریس تا تهران ایستگاه های شارژ برقی خودرو تاسیس شده است. BMW، تسلا، فولکس واگن، نیسان، رنو و بایک از بزرگترین خودرو سازانی هستند که این خودرو ها را تولید می‌کنند.

 

مزیت های موتور های برقی به این جا ختم نمی‌شود. بلکه این خودرو ها کمترین صدا را تولید می‌کنند و ایستگاه های شارژ  آن ها در پارکینگ های نزدیک خانه ها طراحی شده است. یک خودروی برقی قابلیت بازیافت انرژی تا مسافت 500 کیلومتر را می‌تواند با شارژ کامل طی نماید. به علاوه هزینه‌ی نگهداری از آن ها تا نصف خودرو های بنزینی تخمین زده شده است.

محبوبترین ماشین های برقی دنیا : آسیایی ها

 

همه‌ی ما می‌دانیم که غول های خودرو ساز آسیایی که در کشور ژاپن، چین و کره به راحتی خودرو سازان بزرگ مانند بنز را به چالش کشیده‌اند. در زمینه‌ی تولید خودرو های برقی نیز حرف هایی برای گفتن دارند.

نیسان LEAF 2.0

نیسان LEAF 2.0 برگ برنده‌ای برای این خودرو ساز ژاپنی بود تا بتواند بازار اروپا را با محصولی برقی در دست خود بگیرد. LEAF 2.0 در سال 2018 برای اولین بار در اروپا عرضه شد. این خودرو می‌ تواند مسافتی نزدیک به 400 کیلومتر را بدون مشکلی طی کند.

نیسان LEAF 2.0 دارای باتری 62 کیلو واتی می‌باشد. همچنین یک نرم افزار برای گوشی های تلفن همراه جهت کنترل بهتر این خودرو طراحی شده است. از دیگر ویژگی های آن می‌توان به در های خودکار برای باز و بسته شدن، نمایشگر ۸ اینچی، نمایش کامل سیستم راهبردی و فایل‌ های تصویری اشاره داشت.

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

هیوندای کونا الکتریکی

 

هیوندا کونا الکتریکی را به عنوان یک کراس اوور موفق در رده بندی محبوبترین ماشین های برقی دنیا قرار داد. به این خودروی برقی می‌توان بیشترین امتیاز را داد چرا که توانسته است 120 هزار دستگاه از آن را در تمامی قاره ها دید و با نوع بنزینی خودش در رقابت تنگاتنگی قرار گیرد.

 

از سال 2019 تا کنون این خودرو در چند کشور تولید و عرضه شده است. در آخرین مدل طراحی شده در سال 2021، موتور آن توانایی تولید 204 اسب بخار قدرت و 395 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب گیری صفر تا 100 آن نیز تنها در 8 ثانیه انجام می‌گیرد. همچنین تا 484 کیلومتر را با یک بار شارژ کردن می‌تواند طی کند.

 

هیوندا kona 2021 قابلیت اتصال به شارژر  DC با توان ۱۰۰ کیلو وات را دارد. در  بازه‌ی زمانی کمتر از یک ساعت نیز شارژ آن به۸۰ درصد ظرفیت باتری‌ خواهد رسید. به علاوه در صورت دسترسی به شارژر سه‌فاز AC  می‌توان از قابلیت Fast Charge هم بهره برد.

 

ویژگی های دیگر این خودرو شامل مواردی چون به روزرسانی خودکار نرم افزار و یا کنترل خودرو بدون راننده می‌شود. دیگر ویژگی ها نیز عبارتند از:

✔هشدار نقطه کور (BCA)

✔هشدار برخورد از پشت

✔هشدار جلوگیری از برخورد هنگام خروج از پارک (LVDA)

✔هشدار خروج ایمن از خودرو (SEW)

✔هشدار فراموشی اجسام یا کودکان در صندلی عقب (RSA)

✔ترمز خودکار جلوگیری از برخورد با عابر پیاده و دوچرخه‌ سوار (FCA-Ped)

✔کروز کنترل هوشمند با توقف و حرکت خودکار (SCC w / S&G)

✔کمک به مانور خودرو بر اساس تغییر جهت خط جاده (LFA)

✔سیستم کمکی حفظ خودرو بین خطوط (LKA)

✔هشدار محدودیت سرعت (ISLW)

✔تشخیص هوشیاری راننده (DAW)

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا : آمریکایی ها

 

همیشه خودرو های آمریکایی در دسته گران قیمت ها و لوکسترین ها جای گرفتند. اما این بار در دسته‌ی محبوبترین ماشین های برقی دنیا می‌توان چند مورد را نام برد. شرکت تسلای آمریکا غول خودرو سازی است که همه او را به خاطر خودرو های برقی و سیستم راندن بدون راننده می‌شناسند.

تسلا X

 

نوشتن فهرست محبوبترین ماشین های برقی دنیا بدون یاد کردن تسلا امکان پذیر نیست. تسلا بزرگترین تولید کننده‌ی خودرو های برقی و بدون سر نشین است. ظاهر این خودرو به کراس اوور ها شباهت دارد. این خودرو در 2 تیپ مختلف با توانایی مختلف تولید شده است.

 

تسلا X در تیپ Performance : با وزن 2604 کیلوگرمی با یک بار شارژ کامل 480 کیلومتر مسافت را می‌پیماید. شتاب گیری صفر تا 100 آن در 2.6 ثانیه انجام می‌گیرد و حداکثر سرعت آن 262 کیلومتر بر ساعت است.

 

تسلا X تیپ  Long Range Plus : با وزن 2554 کیلوگرمی با یک بار شارژ کامل مسافت 520 کیلومتر طی می‌کند. شتاب گیری صفر تا 100 در حدود 4.4 ثانیه انجام می‌گیرد و حداکثر سرعت آن 250 کیلومتر بر ساعت است.

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

 

از ویژگی های این خودرو می‌توان به مواردی چون:

✔کیسه‌ی هوا

✔سیستم ترمز ضد قفل  ABS

✔سیستم تقسیم نیروی ترمز  EBD

✔سیستم کنترل پایداری خودروی ESP

✔سیستم ترمز اضطراری خودکار

✔سیستم حفظ خودرو بین خطوط

✔سیستم کمکی حرکت در سربالایی  HAS

✔کروز کنترل

✔تشخیص نقاط کور

✔سیستم کمکی پارک خودکار

✔ایموبلایزر

✔ورود و خروج بدون کلید

✔شارژر بی سیم

تسلا مدل S Plaid

 

خودروی دیگری که در فهرست محبوبترین ماشین های برقی دنیا قرار می‌گیرد، خودروی آمریکایی تسلا مدل S Plaid می‌باشد. خودرویی که شتاب گیری آن همه را متعجب کرده است. تسلا  S Plaid را می‌توان یک شاهکار مهندسی قلمداد کرد. این خودرو ساز 3 موتور مغناطیسی دائم در این خودرو تعبیه کرده است. 2 موتور بر روی محور عقب و 1 موتور بر روی محور جلو نصب شده است.

 

اگر چه این S Plaid حداکثر قدرتش را در سرعت 128 کیلومتر بر ساعت نشان می‌دهد، ولی این توانایی را دارد که این قدرت را تا سرعت 320 کیلومتر بر ساعت حفظ کند. این خودرو با یک بار شارژ کامل مسافتی در حدود 490 کیلومتر را بی وقفه طی می‌کند. شتاب گیری صفر تا 100 آن نیز بین 1.9 تا 2.1 اعلام شده است. تنها ویژگی های مهندسی این خودرو سبب محبوبیتش نشده است. بلکه تایر های 21 اینچی آن را اسپرت و جوان پسند نشان می‌دهد. در مدل های جدیدتر این خودرو مجهز به باتری 100 کیلو واتی شده است.

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

شورلت بولت EV

 

برای سال ها خودروی محبوب ایرانی ها شورلت بود. اما این بار این خودرو ساز جایی در میان محبوبترین ماشین های برقی دنیا برای خود باز کرده است. شورلت بولت EV کراس اوور کامپکتی است که از سال 2016 تا سال 2022 از پر فروش های خودرو های برقی بر شمارده شده است.

 

آن چه که باید درباره‌ی این خودرو بدانید قدرت در کنار ظرافت است. باتری ۶۵ کیلو واتی این خودرو امکان تولید 200 اسب بخار قدرت و ۳۶۰ نیوتن ‌متر گشتاور را فراهم کرده است. مهمتر از آن که این خودرو را می‌توان Fast Charge نامید. قابلیت شارژ سریع در ایستگاه های مجهز به برق DC  در بازه‌ای در حدود ۳۰ دقیقه می‌تواند نیروی کافی برای طی 161 کیلومتر مسافت را تامین کند.

 

همچنین با دو شاخه‌ی قابل تعویض جدیدی که برای شورلت بولت EV در نظر گرفته شده، را با ولتاژ ۱۲۰ و ۲۴۰ ولت شارژ خواهد شد. نسخه جدید این خودرو به زودی با نام شورلت بولت EUV به بازار عرضه خواهد شد. این دو نسخه در ظاهر نیز با یکدیگر تفاوت هایی خواهند داشت.

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

 

 

برای تجربه بهترین  خرید روکش صندلی ماشین های مختلف روی فروشگاه آنلاین میلاد کاور حساب کنید.??

محبوبترین ماشین های برقی دنیا : اروپایی ها

 

اگر قرار باشد فهرستی از خودرو های با کیفیت بنزینی و برقی نوشت، باید اسمی از شرکت های بزرگی چون BMW و بنز آورد. خودرو سازان اروپایی را می‌ توان تعیین کننده استاندارد های کیفیت و قیمت در میان محبوبترین ماشین های برقی دنیا نامید.

BMW – i 4

 

یکی از محبوبترین ماشین های برقی دنیا BMW i 4 نام دارد. این خودرو توانسته است محصولات شرکت تسلا را به چالش بکشد. تنها در مدت 4 ثانیه این خودرو شتاب گیری صفر تا 100 را طی می‌ کند. همچنین با هر بار شارژ کامل مسافتی در حدود 640 کیلومتر را می‌تواند بپیماید.

 

این خودرو را می‌توان در طبقه‌ی سدان ها جای داد. موتور الکتریکی BMW i 4  می‌تواند قدرتی برابر با 530 اسب بخار را تولید کند. طراحی آن به این صورت است که یک موتور با قدرت 255 اسب بخار در محور جلو و یک موتور با قدرت 308 اسب بخار در محور عقب تعبیه شده است.

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

پورشه Porsche Taycan

 

پورشه نه تنها در میان خودرو های سریع جای دارد بلکه در میان محبوبترین ماشین های برقی دنیا هم سهمی دارد. پورشه تایکان در دو تیپ توربو و توربو S به بازار رقابت با تسلا عرضه شده است. پوره در هنگام طراحی این خودروی پر قدرت رسالت خود را حفظ کرده و آن را با بهترین قیمت اما ظاهری لوکس عرضه کرده است.

 

پورشه Taycan مدل توربو قدرتی معادل 671 اسب بخار و تایکان توربو  S  قدرتی معادل 751 اسب بخار را می‌تواند تولید کند. شتاب گیری صفر تا 100 این خودرو نیز به ترتیب برای توربور و توربو  S ، 302 ثانیه و 2.8 ثانیه بیان شده است و شتاب گیری سرعت صفر تا 200 کیلومتر بر ساعت آن هم به ترتیب ۱۰.۲۶ و ۹.۸ اعلام شده است.

 

پورشه تایکان در بازه‌ی زمانی در حدود 25 دقیقه به‌ طور کامل شارژ خواهد شد. این خودرو با یک بار شارژ کامل مسافت 435 کیلومتری را بدون توقف طی می‌ کند. هر دو تیپ معرفی شده مجهز به باتری های لیتیومی یونی با  ولتاژ بالا با ظرفیت ۹۳.۴ کیلو وات ‌ساعت هستند.

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

 

مرسدس بنز  EQC

 

مرسدس بنز  EQC یکی از اعضای اصلی محبوبترین ماشین های برقی دنیا نامیده می‌شود. این خودروی شاسی بلند آلمانی با باتری ‌های ۸۰ کیلو وات ‌ساعتی که دارد توانایی تولید قدرتی معادل 402 اسب بخار و 760 نیوتن متر گشتاور را دارد. شتاب گیری صفر تا 100 این خودرو تنها در 5 ثانیه انجام می‌ شود.

 

حداکثر سرعت مرسدس بنز  EQC هم ۱۸۰ کیلومتر بر ساعت است. از طریق یک شارژر سریع در ایستگاه های DC در بازه‌ی زمانی ۴۰ دقیقه از ۱۰ درصد به ۸۰ درصد شارژ خواهد رسید. به علاوه بازیابی انرژی دیگر ویژگی این خودروی آلمانی است. پدال ‌های تعویض دنده در پشت فرمان در سطح ‌های مختلف می‌توانند انرژی ترمز را بازیابی نمایند.

 

به جرئت می‌ توان گفت مرسدس بنز  EQC یکی از کم صداترین خودرو های برقی است که تا کنون به تولید انبوه رسیده است. به علاوه طراحی داخلی این خودرو ترکیبی از مدرنیته و سبک کلاسیک همیشگی بنز می‌باشد. با نمایشگری بزرگ که تمام خودروی تمام برقی را زیر نظر دارد.

 

 

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

محبوبترین ماشین های برقی دنیا

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید