انواع خودرو نیسان
  • 2 مهر 00
  • 12560 بازدید

انواع خودرو نیسان : مدل هایی که باید بشناسید!

شرکت خودرو سازی نیسان (NISSAN) یکی از بزرگترین و تاثیر گزارترین خودرو سازان جهان است. انواع خودرو نیسان در بسیار از کشور ها مانند ایالات متحده آمریکا، ایران و سراسر اروپا خرید و فروش می‌شوند.

شرکت خودرو سازی نیسان پس از دهه 90 میلادی به کمک شرکت رنو توانست تغییرات گسترده‌ای برای بازگشت به بازار رقابت ایجاد کند . خودرو هایی با سبک های مختلف را تولید کند. در این مقاله از میلاد کاور اطلاعات جالب و به روز از انواع خودرو نیسان را برای شما گردآوری کرده‌ایم.

 

 

 

 

 

آشنایی با شرکت خودرو سازی نیسان

ابر شرکت خودرو سازی نیسان، شرکتی چند ملیتی و ششمین خودرو ساز بزرگ در جهان است. در ابتدا این شرکت به خواست صاحب جدید شرکت داتسون تاسیس شد. در حقیقت نیسان موتورز بخش خودرو سازی مجموعه جدید بود.

گروه نیسان موتورز تنها یک شرکت خودروسازی نیست و نیسان یک مجموعه شرکت خوشه‌ای متشکل از شرکت های صنعتی و غیر صنعتی می‌باشد. از جمله شرکت های تحت مالکیت نیسان، شرکت های توباتا و هیتاچی هستند.

در حال حاضر بخش بزرگی از سهام این شرکت خودرو ساز در اختیار رنو است. در مقابل در حدود 15 درصد از سهام شرکت رنو نیز در اختیار نیسان می‌باشد. نیسان موتورز هم مانند دیگر شرکت های خودرو ساز دارای چند برند خودرو دیگر زیر مجموعه می‌باشد. این برند جدید که کار خودرو در بازار آمریکای شمالی آغاز کرده است اینفینیتی نام دارد.

 

انواع خودرو نیسان

 

در شروع کار نیسان وجود نداشت و یک شرکت خودرو ساز  کوایشینشا موتور نام داشت و صرفا قطعات خودرو را از آمریکا وارد کرده و مونتاژ می‌کرد. از سال 1934 به طور رسمی نیسان موتورز در زمینه خودرو سازی به شکلی که امروز می‌بینیم شروع به تولید انواع خودرو نیسان کرد.

در شروع نیسان موتورز  یک خودروی 2 سیلندری کوچک به نام دات سان تولید کرد. سپس شروع به تولید کامیون های کوچک کرد. پس از درگیری ژاپن و شروع جنگ جهانی دوم برای مدتی خودرو های نظامی مانند کامیون های ارتشی، قایق، هواپیما های نظامی و … را برای ارتش ژاپن تولید کرد.

نیسان در دهه های 60 و 70 میلادی هم زمان به بحران سوخت در آمریکا خودرو هایی با مصرف کمتر نسبت به دیگر محصولات آمریکایی به بازار عرضه کرد. تا پایان دهه 80 میلادی نیسان ندیک به 20 میلیون دستگاه خودرو را به فروش رساند.

اما بحران های نیسان این شرکت را با چالش هایی رو به رو کرد که در نهایت با کمک رنو و مدیران برتر رنو حل شد. ایجاد تحولات اساسی در این شرکت توسط رنو در سال 2008 به نتیجه رسید و دوباره این خودرو ساز با انواع خودرو نیسان جدید در نمایشگاه های خودرو بین المللی خودرو ظاهر شد.

انواع خودرو نیسان که توسط این شرکت به بازار عرضه شدند عبارتند از:

  • ایکس تریل (x – trill)
  • پاترول (Patrol)
  • پیک آپ
  • تینا (Teana)
  • جوک (Juke)
  • رونیز (Roniz)
  • ماکسیما (Maxima)
  • مورانو (Morano)

 

 

انواع خودرو نیسان  : ایکس تریل (x – trill)

ایکس تریل یکی از انواع خودرو نیسان است که در کشور های زیادی از سال 2001 به فروش می‌رسد. طرفداران اصلی این خودرو کراس اوور کشور های تایلند، فیلیپین، مصر، کره جنوبی، اندونزی و ژاپن می‌باشند.

 

انواع خودرو نیسان

 

ایکس تریل دارای ویژگی های ترکیبی از برخی ویژگی‌ های خودرو های شاسی ‌بلند و برخی ویژگی ‌های خودرو های هاچ ‌بک با هم است؛ در نتیجه به آن کراس اوور گفته می‌شود. از مهمترین ویژگی های این خودرو چهار چرخ متحرک بودن و مصرف سوخت پایین نزدیک به مدل های سدان است.

اضافه شدن ردیف سوم صندلی، تاشدن صندلی‌ های ردیف عقب برای افزایش فضای بار و ساختار یکپارچه آن را به خودرویی محبوب برای خانواده ها تبدیل کرده است. همچنین طراحی خاص داخلی کابین نیز بسیار زیبا و جذاب است.

دیگر ویژگی های ایکس تریل نیسان موتورز می‌توان به محور جلو بودن و موتور جلو بودن آن اشاره کرد. این خودرو در سال 2017 توانست 5 ستاره ایمنی را از سازمان ایمنی حمل و نقل آسیا (ANCAP) را کسب کند. مصرف سوخت جاده‌ای استاندارد ۶.۶ لیتر و مصرف سوخت ترکیبی آن 8.3 لیتر اعلام شده است.

نوع موتور ایکس تریل QR25DE و 4 سیلندر خطی با حجم موتور 2488 سی سی و با سیستم گیربکس  ۶ سرعته ایکس ترونیک است. توان تولیدی این موتور در حدود 171 اسب بخار و گشتاوری معادل 234 نیوتون متر تولید می‌کند. همچنین شتاب گیری صفر تا 100 آن نیز تنها 10 ثانیه زمان می‌برد.

 

انواع خودرو نیسان

 

 

انواع خودرو نیسان  : پاترول (Patrol)

یکی دیگر از انواع خودرو نیسان یا نیسان جیپ و البته محبوب در بین ایرانی ها پاترول است. اولین نسل از خودرو پاترول 4w60 از کلاس شاسی بلند که نوعی کپی از ویلیز MB  برای بازار داخلی ژاپن طراحی و ساخته شد. در ادامه در دو مدل سه در شاسی بلند و دو در وانت به تولید شد که چندان محبوب نبود اما طراحی های به همین محدود نشد و بهبود پیدا کرد.

پاترول  با پیشرانه‌ های شش سیلندر خطی با حجم‌ های متفاوت 4.2، 4.5 و 4.8 تولید شده است. انتقال نیرو دو دیفرانسیل با تولید 103 اسب بخار قدرت و 235 نیوتن متر گشتاور از مشخصات این خودرو می‌باشد.

 

انواع خودرو نیسان

 

سیستم گیر بکس 5 سرعته دستی و امکان شتاب گیری صفر تا 100 در 16 ثانیه با حداکثر سرعت 150 کیلومتر بر ساعت از دیگر ویژگی های این خودرو است. فاصله بین دو محور 2350 میلیمتر بوده و وزنی معادل 1880 کیلو گرم دارد. مصرف سوخت داخل شهر پاترول  15 لیتر (به ازای هر صد کیلومتر)، مصرف سوخت خارج از شهر   10 لیتر و مصرف سوخت ترکیبی 11.6 لیتر با حجم باک 85 لیتری می‌باشد.

 

 

انواع خودرو نیسان : پیک آپ

از انواع خودرو نیسان برای دوستداران هیجان پیک آپ است. این وانت های آفرود حدود 23 سال است که در خط تولید قرار دارند. اگر چه ظاهر نیسان پیک اپ و نیو پیک اپ چندان هم شبیه دیگر خودرو های پیک آپ خارجی نیست اما در بازار ایران که رقابت بین خودر سازان خارجی چندان شدتی ندارد، مقبول خریدارن است.

نیسان پیک آپ در دو نوع پیشرانه شش یا چهار سیلندر تولید می‌شود که مدل چهار سیلندر در بازار ایران خرید و فروش می‌گردد. همچنین پیشرانه مدل نیو فیس نسبت به قبل کاهش داشته است. این موتور با تنفس طبیعی ۲.۴ لیتری توان تولید ۱۳۳ اسب بخار قدرت و 1۹۷ نیوتن متر گشتاور را دارد. سیستم گیربکس  ۵ سرعته دستی با دنده کمک و دو عدد دیفرانسیل برای انتقال نیرو به هر چهار چرخ نیز از دیگر ویژگی های این خودرو است.

 

انواع خودرو نیسان

 

شتاب گیری صفر تا 100 در حدود ۱۴.۳ ثانیه بوده و حداکثر سرعت آن نیز از ۱۶۰ کیلومتر بر ساعت است. میانگین مصرف سوخت این خودرو با وزن 1716 کیلو گرمی در حالت ترکیبی نیسان حدود ۱۳ لیتر در هر ۱۰۰ کیلومتر اعلام شده است که مصرف زیادی است.

 

 

 

انواع خودرو نیسان : تینا (Teana)

این خودرو از انواع خودرو نیسان است که در کشور کره جنوبی و آمریکا بازار اصلی خود را پیدا کرده است. در 1390 هم به بازار ایران راه پیدا کرد. این خودرو از ابتدا برای خانواده ها و سفر های درون شهری و برون شهری طراحی شده است.

تینا یا تیانا از آن دسته از انواع خودرو نیسان است که صندلی جلوی  VIP و مجهز به گرمکن دارد. از سیستم گیربکس CVT در این خودرو شاید شتاب اولیه کمی دارد ولی شتاب گیری صفر تا ۱۰۰ این خودرو تنها  ۹.۶ ثانیه طول می‌کشد و بیشترین سرعت آن 200 کیلو متر بر ساعت است.

 

انواع خودرو نیسان

 

موتور تینا 6 سیلندر 24 سوپاپه با حجم 2496 سی سی و تنفس طبیعی است. نوع انتقال نیرو به صورت دیفرانسیل جلو بوده و می‌تواند قدرتی معادل 182 اسب بخار و گشتاور 228 نیوتن متری تولید کنید. فاصله بین دو محور هم 2775 میلی متر است.

این خودرو با وزنی معادل 1521 کیلوگرم مصرف سوخت ترکیبی 9.4 لیتر به ازای صد کیلومتر با باک 70 لیتری دارد. استاندارد آلایندگی آن نیز معادل یورو 4 می‌باشد. سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک با قابلیت تنظیم جداگانه دمای راننده و سرنشین جلو، سیستم کنترل سرعت، سان روف و صندلی با حالت تنظیم حافظه دار هم از دیگر ویژگی های آن است.

انواع خودرو نیسان : جوک (Juke)

نیسان موتورز جوک از یسال 2010 در دست تولید است. این خودرو در کلاس مینی SUV ها قرار می‌گیرد و یک شاسی بلند کوچک یا همان کراس اوور با ایمنی بسیار بالا است. این خودرو در سه تیپ اسپرت، پلاتینیوم و اسکای پک تولید می‌شود.

موتور تیپ اسپرت جوک نیسان موتورز  1.6 لیتری و مجهز به توربو شارژ است. شتاب گیری صفر تا 100 آن تنها 8 ثانیه زمان می‌برد و به حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت دست پیدا می‌کند. موتور دو تیپ پلاتینیوم و اسکای پک تفاوت چندانی باهم ندارند و در هر دو از موتور 1.5 لیتری استفاده شده است. سیستم گیربکس هر سه تیپ  به صورت دستی و اتوماتیک و از نوع متغیر پیوسته (CVT ) است.

 

انواع خودرو نیسان

 

مشخصات تیپ اسپرت تیپ پلاتینیوم تیپ اسکای پک
موتور  4 سیلندر  4 سیلندر   4 سیلندر
حجم موتور 1618 سی سی   1598 سی سی   1598 سی سی
محور محرک دو دیفرانسیل دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
مصرف سوخت داخل شهر 8.3  Lit/100km 8.3Lit/100km 8.3Lit/100km
مصرف سوخت خارج شهر 5.5 Lit/100km 5.2Lit/100km 5.2Lit/100km
مصرف سوخت  ترکیبی 6.5- Lit/100km 6.3Lit/100km 6.3Lit/100km
باک بنزین 50 لیتر  46 لیتر  46 لیتر
شتاب ۰ تا ۱۰۰ 8.1ثانیه  11.5 ثانیه 11.5ثانیه

انواع خودرو نیسان : رونیز (Roniz)

اگر به دنبال یک خودروی آفرود ارزان قیمت می‌گردید باید به انواع خودرو نیسان نگاه بیاندازید. رونیز یک خودروی آفرود ارزان قیمت و با ظاهری زیبا است. موتور به کار رفته در رونیز حجمی معادل 2.4 لیتر و 4 سیلندر است. همچنین می‌تواند 160 اسب بخار قدرت و 212 نیوتن متر گشتاور تولید کند.

سیستم گیربکس 5 سرعته دستی همراه با جعبه دنده کمکی، امکان حرکت در مسیرهای صعب‌ العبور را فراهم کرده است. رونیز عملکرد آفرود خوبی دارد و تنظیمات سیستم تعلیق در کنار ویژگی ‌های فنی دیگر، آن را در رقابت با نیسان پاترول قرار داده است.

کلاس این خودرو SUV متوسط با محور متحرک دیفرانسیل عقب (RWD) با ساختار چهارخطی سیلندر است. حجم این موتور 2389 بوده و شتاب گیری صفر تا 100 آن 15 ثانیه زمان می‌برد. این خودرو با 1770 کیلو گرم وزن مصرف ترکیبی سوختی معادل 11.6 لیتر با باک 60 لیتری و آلایندگی یورو 2 دارد.

 

انواع خودرو نیسان

 

 

انواع خودرو نیسان : ماکسیما (Maxima)

ماکسیما یکی از انواع خودرو نیسان است که در بین ایرانی ها محبوبیت خاصی دارد. این سدان در دو نوع دستی و اتوماتیک از سال 1997 تولید می‌شود. دارای موتور 6 سیلندر 3 لیتری خورجینی با قدرت 200 اسب بخار است. با این حال این خودرو یکی از پر مصرفترین خودرو های بازار خودروی ایران می‌باشد.

ویژگی های دیگر این خودروی ژاپنی عبارتند از سیستم تهویه مطبوع اتوماتیک، کیسه هوا، قابلیت تنظیم صندلی اتوماتیک، رینگ 16 اینچی آلومینیومی، آینه های بغل با قابلیت تنظیم الکتریکی و سیستم صوتی به همرا 6 بلندگو. طراحی داخلی همانند بخش خارجی ساده طراحی شده است. البته در بعضی از بخش‌ های داخلی برای زیبایی بیشتر از طرح چوب نیز به کار گرفته است.

ابعاد و اندازه فضای داخلی مدل های ماکسیما نماینده یک خودروی سدان در کلاس E segment است و بسیار جادار و بزرگ طراحی شده است. اگرچه داشبورد ماکسیما از طراحی ساده‌ای دارد ولی در زمان خودش یکی از بهترین طراحی ها و نوآورانه به حساب می‌آمد. در مدل های مجهز به سیستم گیربکس دستی در مقایسه با مدل های اتوماتیک، خودرو چالاکی بیشتر را نشان می‌دهد.

 

انواع خودرو نیسان

 

مشخصات ماکسیما دستی ماکسیما اتوماتیک
حداکثر قدرت 200 اسب بخار 200 اسب بخار
حجم موتور 2988 سی سی 2988 سی سی
جعبه دنده دستی 5 سرعته اتوماتیک 4 سرعته
محور محرک دیفرانسیل جلو دیفرانسیل جلو
شتاب ۰ تا 100   8.4 ثانیه   9.6 ثانیه
حداکثر سرعت 230 کیلومتر در ساعت 220 کیلومتر در ساعت
مصرف سوخت ترکیبی به ازای 100 کیلو متر 10.3 لیتر 10.7 لیتر

انواع خودرو نیسان : مورانو (Morano)

مورانویکی از انواع خودرو نیسان در مدل کراس اوور است. زمانی که این خودر در سال 2002 در نمایشگاه بین المللی نیویورک معرفی شد نظرات زیادی را به خود جلب کرد. اگر چه نسل اول محبوبیت کمتری نسبت به طراحی های بعدی داشت اما مورانو خودرویی با کیفیت و محبوب برای نیسان موتورز شناخته می‌شود. این خودرو مجهز به کیسه هوا، نمایشگر دوربین دنده عقب و آینه های برقی با گرمکن می‌باشد.

 

انواع خودرو نیسان

نیسان مورانو با 2 موتور مختلف به بازار عرضه شده است که موتور قدرتمند وارد بازار ایران شد. این موتور 3.5 لیتری 6 سیلندر توانایی تولید 234 اسب بخار قدرت و 360  نیوتن متر گشتاور دارد. سیستم گیربکس آن اتوماتیک CVT ایکس ترونیک قابلیت تبدیل به 6 دنده دستی به هر چهار چرخ انتقال نیرو دارد.

کلاس این خودرو SUV متوسط با آرایش سیلندر v6/24 و دو دیفرانسیل (4WD) است. حداکثر سرعت 200 کیلومتر در ساعت می‌باشد و صفر تا 100 آن 8.9 ثانیه زمان می‌برد. این خودرو با وزن 1875 کیلو گرم و موتور با حجم 3498 سی سی و مصرف سوخت ترکیبی 12.3 لیتری با شاخص آلایندگی یورو 3 دارد. حجم باک این خودرو 82 لیتر است.

 

انواع خودرو نیسان

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید