دلیل بخار کردن ماشین
  • 20 بهمن 00
  • 109215 بازدید

دلیل بخار کردن ماشین + بیش از 10 راه حل کاربردی !

بار ها و بار ها رانندگان خودرو ها با مشکلاتی مانند جوش آوردن ماشین، بخار کردن و … رو به رو می‌شوند که نمی‌دانند علت تکرار این پدیده ها چیست. به طور مثال دلیل بخار کردن ماشین به چندین عامل مانند نوع روغن موتور بستگی دارد. اگر یک بار تصمیم درستی برای حل این مشکل گرفته نشود، تکرار آن می‌تواند خرابی اساسی در خودرو و یا پیامد های دیگری را در پی داشته باشد.

برای تعمیر خودرو و حل مشکلاتی مانند جوش آوردن یا بخار کردن باید به تعمیرکار های حرفه‌ای مراجعه کرد تا بتوان علت درست را شناخت و نسبت به رفع اساسی آن اقدام کرد. در این مقاله از میلادکاور انواع  دلیل بخار کردن ماشین را گردآوری کرده‌ایم تا شاید مشکل رانندگان بر طرف شود.

 

✅ توجه! برای خرید روکش صندلی ماشین روی میلادکاور حساب باز کنید. 

 

 

دلیل بخار کردن ماشین : روغن موتور

شاید در نگاه اول مایه حیات خودرو بنزین باشد؛ ولی روغن موتور به همان اندازه اهمیت دارد. انتخاب روغن موتور خوب می‌تواند عمر موتور خودرو و بازدهی آن را تعیین کند. برای انتخاب روغن موتور باید پارامتر های مختلفی را در نظر گرفت. به طور مثال:

✔ویسکوزیته ی گرانروی روغن

✔نوع فصل مناسب

✔استاندارد OEM

✔نوع موتور (بنزینی و دیزلی)

یک دلیل بخار کردن ماشین انتخاب اشتباه روغن موتور خودرو است. روغن موتور های بی‌کیفیت با درصد پارافین بیشتری نسبت به حد استاندارد یا دمای تبخیر پایینی که دارند زودتر از زمان مجاز تبخیر خواهند شد و موتور بخار می‌کند.

برای پاسخ به این دلیل بخار کردن ماشین بهتر است، طبق استاندارد موتور خودرو، روغنی را با گرانروی بیشتر انتخاب کنید.

دلیل بخار کردن ماشین

به جز موارد اشاره شده، جزئیات بیشتری برای انتخاب روغن موتور  وجود دارد که بهتر است از آن ها آگاه باشید.

دلیل بخار کردن ماشین : موتور خودرو

همیشه یک علت بیرونی سبب بروز پدیده های ناخواسته مانند بخار کردن خودروی شما نیست. طراحی و نوع موتور خودرو ذاتا در ایجاد این تحولات تاثیر زیادی دارند. دیگر دلیل بخار کردن ماشین طراحی موتور خودروی شما است. این بدان معنا است که بخشی از روغن به صورت طبیعی باید تبخیر شود تا کارکرد موتور درست انجام گیرد.

در پاسخ به این دلیل بخار کردن ماشین می‌توان دو راهکار زیر را انجام داد:

✔ استفاده از کولانت های سنگینی مانند پرستون برای کاهش دمای موتور

✔ پاک کردن آلاینده ها از روی سیستم خنک کننده موتور با شوینده های استاندارد برای کاهش دما و افزایش بازدهی سیستم خنک کننده

دلیل بخار کردن ماشین : بررسی سیستم تخلیه فشار

نقص در سیستم تخلیه فشار یا کمپرس موتور نیز می‌تواند  دلیل بخار کردن ماشین به شمار رود. در حقیقت کمپرس موتور به موجی از هوای فشرده گفته می‌شود که حضور آن در موتور اجباری است. همین هوای فشرده به دلیلی مانند قفل شدن رینگ پیستون یا گرفتگی سیستم تخلیه فشار درونی به وجود می‌آید.

وجود جرم و رسوبات د روغن موتور حاوی ناخالصی و غیر استاندارد مشکلات بسیاری از جمله بخار کردن ماشین را به همراه دارند. تجمع این آلاینده ها و رسوبات در موتور خودرو سبب گرفتگی سیستم تخلیه فشار درونی موتور خواهد شد. در نتیجه فشار درونی موتور افزایش یافته و در نهایت بخار حاصل از گیج و در روغن موتور خارج می‌شود.

در پاسخ به علت باید روغن موتور خودرو را سریعا عوض کرد و از نمونه های استاندارد استفاده کرد. همچنین موتورشوی های غیر اسیدی برای از بین بردن آلودگی های سیستم تخلیه فشار به کار گرفت.

 

 

 

دلیل بخار کردن ماشین : رینگ پیستون

سه دلیل بخار کردن ماشین را می‌توان از نقص های مرتبط به رینگ پیستون می‌باشد. دلیل اول قفل شدن رینگ پیستون است. حضور آلاینده های کربنی و سولفیدی که منجر به ساخت رسوبات در شیار ها می‌شوند. در نتیجه سبب ایجاد چسبندگی رینگ و مانع حرکت آزادانه آن در بین شیار های پیستون خواهند شد.

به علت قفل شدن رینگ پیستون وظیفه آن که جمع آوری روغن از جداره های سیلندر است به درستی انجام نمی‌گیرد. و روغن بخار می‌شود. در نهایا به بازدهی موتور و سلامت پیستون آسیب وارد می‌شود.

در پاسخ به این مشکل باید از موتورشوی های آنتی کربنی استفاده کرد تا از تجمع رسوبات پیشگیری شود. همچنین دیگر محصولات دی کربونیزه نیز وجود دارند که رسوبات داخل سیلند و پیستون را از بین میبرند.

دومین دلیل بخار کردن ماشین ناشی از نقص پیستون را می‌توان در ضعف رینگ و دیواره سیلندر دانست. رینگ دیگر قدرت آبندی ندارد و روغن را از دیواره سیلندر جمع آوری نمی‌کند. این اتفاق سبب افزایش بخار روغن شده و روغن سوزی رخ می‌دهد. همچنین رینگ رینگ کمپرس هوای گرم به سمت کارتر راه یافته و روغن بخار می‌شود.

در پاسخ به این پرسش که چگونه این مشکل حل یم‌شود، دو راهکار را می‌توان بیان کرد:

✔ استفاده از ترمیم کننده و ضد فرسایش موتور

✔ استفاده از ترمیم کننده و محصولات احیاگر موتور و گیربکسحاوی نانو ذرات سرامیکی

دلیل بخار کردن ماشین

دلیل بخار کردن ماشین

 

خودروی شما با نشانه های ظاهری مانند بخار کردن درباره مشکلاتش با شما سخن می‌گوید. این که بخواهید این پدیده را به درستی تشخیص دهید و نسبت به رفع آن اقدام کنید، کار سختی نیست. سومین دلیل بخار کردن ماشین، روغن سوزی ناشی از خرابی رینگ است.

اگر کمپرس موتور از بغل رینگ به سمت پایین درز کند، بازدهی به شدت کاهش می‌یابد. علت این اتفاق را در ضعف رینگ ها یا وجود ناخالصی در روغن موتور می‌توان دانست. آسیب به رینگ سبب روغن سوزی شده و کمپرس و هوای گرم ورودی به قسمت پایین و کارتل روغن سبب آلودگی و بخار روغن خواهد شد. همچنین دلیل گشاد شدن و خط افتادن روی دیواره سیلندر خواهند شد.

در پاسخ به این مشکل تنها یک راهکار وجود دارد؛ آن هم تعویض قطعه است. رینگ نسبت به دیواره سیلندر جنس نرمتری دارد و باید نسبت به خرابی آن سریع عمل کرد و با یک قطعه جدید تعویض گردد.

 

توجه! برای خرید روکش صندلی ماشین روی میلادکاور حساب باز کنید. ??

 

دلیل بخار کردن ماشین : خرابی واتر پمپ

یک دلیل بخار کردن ماشین به واتر پمپ باز می‌گردد. اگر واتر پمپ نشتی داشته باشد یا این که خراب شده باشد می‌تواند موجب روغن سوزی و ایجاد بخار روغن شود. وظیفه واتر پمپ ایجاد جریان منظم آب از رادیاتور به سر سیلندر و بازگشت این مسیر برای خنک کردن موتور است.

ساییدگی میل واتر پمپ، آسیب به کاسه نمدی، شل شدن پیچ های پوسته واتر پمپ و پوسیدگی واشر ویکتوری از دلایل نقص در عملکرد این جز هستند. اگر در هم زمان با روشن بودن خودرو با افزایش دمای آب به حد معمول، در رادیاتور را بردارید. اگر آب در جریان نبود نشانه خرابی واتر پمپ است.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید