راهنمای خرید روکش صندلی ماشین
  • 16 دی 00
  • 2541 بازدید

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین : چرم یا پارچه؟!

خرید روکش صندلی خودرو دیگر یک خرید اضافی یا لوکس به حساب نمی آید. بیشتر رانندگان به خصوص کسانی که زیاد از خودرو شخصی استفاده می‌کنند، می‌دانند که روکش صندلی و کفپوش خودرو فقط برای زیبایی نیست. برای تجربه یک خرید خوب راهنمای خرید روکش صندلی ماشین می‌تواند به شما کمک کند.

تنوع روکش های صندلی تنها به رنگ یا مدل خودرو محدود نمی شود. جنس، نوع دوخت و کیفیت پارچه یا چرم به کار رفته نیز از شاخص های تاثیر گذار بر قیمت ها و کاربرد آن ها به شمار می‌روند. در این مقاله از فروشگاه آنلاین میلاد کاور راهنمای خرید روکش صندلی ماشین قابل استفاده برای همه‌ی خودرو ها را گردآوری کرده‌ایم تا خریدی مطمئن را تجربه کنید. 

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین : جنس روکش 

شاید بتوان گفت مهمترین پارامتر موثر بر قیمت و عمر یک روکش جنس آن است. بنابراین در همین ابتدای کار در راهنمای خرید روکش صندلی ماشین به بررسی جنس روکش ها پرداخته‌ایم. جنس روکش ها در انواع چرم، پارچه، پلاستیکی و ترکیبی طبقه بندی می‌شود. در این بخش از راهنمای خرید روکش صندلی ماشین به دقت و به تفکیک درباره مزیت ها و عیب های هر یک از موارد گفته شده اشاره خواهد شد.

 

برای خرید روکش صندلی ماشین روی میلادکاور حساب باز کنید.!??

 

روکش صندلی پارچه‌ای

روکش های پارچه‌ای را می‌توان جز اولین گزینه های یک انتخاب خوب برای صندلی خودرو دانست.  بیشتر روکش های صندلی پارچه‌ای از جنس کتان و مخمل هستند. جنس های نخ پلاستیکی مانند پارچه پلی استر کمتر مورد استقبال خریداران قرار می‌گیرد. در راهنمای خرید روکش صندلی ماشین از جنس پارچه‌ای به مزیت هایی اشاره شده است که در انواع چرم یا پلاستیکی دیده نمی شود. برخی از ویژگی های مثبت روکش صندلی پارچه‌ای شامل موارد زیر می‌باشد:

  • تنوع در رنگ و طرح پارچه
  • مقرون به صرفه
  • مقاوم در برابر ساییدگی و خراشیدگی
  • قابل شست و شو در ماشین لباس شویی

روکش های پارچه‌ای در فصل تابستان راحتتر خنک می شوند و گرما را کمتر جذب می‌ کنند.  همچنین امکان ترمیم و رفو کردن آن نیز وجود دارد. در کنار تمامی مزیت هایی که این روکش ها دارند چند عیب غیر قابل اغماض نیز در آن ها دیده می شود. به طور مثال در عین سادگی شست و شوی روکش پارچه ای، برخی از لکه ها مانند اثر چربی به سرعت به تار و پود آن نفوذ می‌کنند و پاک نمی‌شوند.

 

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین

روکش پارچه‌ای در مقابل ویژگی های مثبتش در برابر اختلاف دمایی محیط (فصل های تابستان و زمستان)، امکان پوسیدگی بافت پارچه به دلیل وجود رطوبت و یا تابش مستقیم نور خورشید وجود دارد. همین دلایل ساده احتمال پارگی در اثر یک خراش کوچک را افزایش می‌دهند. یا این که پارچه های مخمل تعریق را زیاد می‌کنند‌.

اگر قرار باشد راهنمای خرید روکش صندلی ماشین برای جنس پارچه‌ای در زمان خرید به کمک شما بیاید باید این چند نکته را به خاطر بسپارید:

۱  ) هر چه بافت پارچه پیچیده‌تر و محکمتر باشد در برابر پوسیدگی مقاومت بیشتری خواهد داشت.

۲ ) هر چه جنس به کتان نزدیکتر باشد بهتر است.

۳ ) در هنگام شست و شو باید دمای آب و نوع شوینده را باید بدانید تا به بافت پارچه کمترین آسیب برسد.

۴ ) عموما روکش های پارچه‌ای سنگین بهتر هستند. 

روکش صندلی چرم

یک انتخاب شیک و لوکس برای هر نوع خودرویی، روکش های چرمی است. گستره انتخاب بین روکش های چرمی به مراتب بیشتر از دیگر روکش ها می باشد. چرا که چرم خود دارای ۳ مدل طبیعی، مصنوعی و نایلونی است.

معمولا چرم گرانتر از دیگر جنس ها است. به همین دلیل راهنمای خرید روکش صندلی ماشین بین جنس های چرم کمک خوبی است تا بودجه مورد نظر به درستی هزینه شود. 

چرم طبیعی گرانترین جنس به عنوان روکش صندلی خودرو است. از طرفی نگهداری آن نیز حساسیت بیشتری را می طلبد. در کنار کیفیت روکش صندلی خودرو چرم طبیعی، چرم مصنوعی نیز قرار می‌گیرد. چرم مصنوعی با قیمت کمتر و نگهداری آسانتر به همان اندازه زیبایی را به ارمغان می‌آورد. در حالی که انتخاب بین چرم طبیعی و مصنوعی خوش سلیقگی صاحب خودرو را نشان می‌دهد، چرم های نایلونی در نقطه مقابل قرار می گیرند‌. چرم نایلونی بوی بدی را متصاعد می‌کند و در برابر گرما و نور خورشید واکنش پذیر است. 

ویژگی هایی که منجر به انتخاب روکش چرمی به جای انواع جنس های دیگر می‌شود را می‌توان در موارد زیر خلاصه کرد:

  • سهولت در تمیز کردن
  • مقاوم در برابر خراش
  • مقاوم در برابر تابش نور خورشید
  • مقاوم در برابر پوسیدگی
  • لک نشدن
  • لوکس و زیبا
  • عمر طولانی

به علاوه در زمان فروش خودرو می‌توان روکش های جرمی را به قیمتی مناسب به صاحب جدید آن فروخت. معمولا جوانان و طرفداران خودرو های اسپرت ترجیح می‌دهند که با انتخاب یک روکش صندلی چرم ظاهری اسپرت به خودروی خود ببخشند. با وجود چنین مزیت هایی، معایبی را نیز می‌توان نام برد. به طور مثال قیمت بالای جنس درجه یک چرم یک محدودیت است که در مقابل زیبایی و دوامی که دارد قابل گذشت است. 

 

اما بزرگترین عیب آن جذب بالای گرما است. در فصل تابستان می‌ توانند تعریق را بالا ببرند و برای خنک کردن فضای خودرو مجبور به زدن کولر شد؛ در نتیجه مصرف سوخت بالا می رود. اما در مقابل در فصل زمستان به ویژه در خودرو های مجهز به گرمکن صندلی بهتر گرم‌‌ می شوند. برای نگهداری از چرم نیز باید از واکس هم رنگ یا روغن جلا و پولیش در دوره های منظم استفاده کنید. 

 

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین

روکش صندلی ترکیبی

شاید با توجه به گفته های بالا و در کنار هم قرار دادن مزیت ها و عیب های دو روکش چرمی و پارچه تصمیم گیری برایتان سخت شده باشد. تولید کنندگان نیز در مقابل نیاز مصرف کنندگان بی تفاوت نبودند و یک راهکار خلاقانه ارائه دادند. این راهکار خلاقانه روکش های ترکیبی چرمی پارچه‌ای است‌. در حالی که دیگر در فصل تابستان گرمای صندلی موجب تعریق شما نمی‌شود، استایل اسپرت و شیک بودنی که چرم به همراه دارد بر روی صندلی ها قابل مشاهده است. 

به طور مثال در بیشتر طراحی های این مدل از روکش ها، در جای تکیه گاه در وسط از پارچه استفاده شده است که ایده آل ترین روکش می باشد. از طرفی قیمت تمام شده‌ی آن به نسبت یک دست کامل روکش چرمی کمتر خواهد بود. روکش های ترکیبی به صورت تکه‌ای با ظرف آب و کف و واکس چرم در کنار هم شسته شود.

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین : انتخاب رنگ روکش

شاید بگویید انتخاب رنگ به سلیقه بستگی دارد و لازم‌ نیست در راهنمای خرید روکش صندلی ماشین نامی از آن برد. در ادامه‌ی این مطلب دلایلی را برای شما خواهیم آورد که نظرتان درباره انتخاب رنگ روکش صندلی عوض می‌ شود. انتخاب رنگ روکش صندلی خودرو به ویژه برای کسانی که مدت طولانی پشت فرمان می‌نشینند. شاید هم شغل شما به گونه‌ای باشد که مسافرانی را باید جا به جا کنید. رنگ روکش صندلی به راحتی بر روحیه شما و همسفران هایتان تاثیر می‌گذارد. به علاوه رنگ اشتباه می‌تواند چشمان شما را خسته کند و یا این که دل زده شوید.

در راهنمای خرید روکش صندلی ماشین جهت انتخاب رنگ روکش برای آن دسته از افرادی که به استایل های اسپرت علاقمند هستند، رنگ هایی توصیه شده است. معروفترین این رنگبندی های اسپرت و در دسترس برای خودرو های موجود در بازار ایران عبارتند از:

  • مارون
  • زرشکی
  • آبی
  • قرمز
  • قهوه‌ای موکا

استفاده از رنگ های همسان

اگر بخواهید پس از خرید روکش صندلی خودرو پشیمان نشوید، بهتر است قدم به قدم با راهنمای خرید روکش صندلی ماشین برای انتخاب رنگ پیش بروید. استفاده از رنگبندی همسان و مشابه با رنگ بدنه یا فضای داخلی کابین را به عنوان یک معیار انتخاب کنید. در خودرو های کلاسیک، سدان و شاسی بلند ها انتخاب رنگ روکش صندلی ها بر اساس رنگ کمربند ایمنی یا بدنه‌ی خودرو نشانه‌ی سلیقه‌ی شما است.

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین

استفاده از رنگ های متضاد

در حالی که رنگ همسان با بدنه خودرو انتخاب امنی از نظر سلیقه به حساب می‌آید و بیشتر مواقع هم توصیه می‌شود، ولی کنتراست های رنگی تاثیر خاص خودشان را دارند. وجود تضاد معمول رنگ ها بر اساس علم رنگ شناسی در مد و فشن زیبایی را دو چندان می‌کند. اگر رنگ‌ روکش با اتاقک یا کاملا یکسان باشد، طراحی داخلی خودرو به چشم نخواهد آمد. به طور مثال در خودروی آبی رنگ استفاده از روکش های سفید، قرمز، نارنجی و مشکی حتی توانایی زیباتر نشان دادن بدنه را هم دارد. 

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین : روکش های طرح‌دار 

یک راهنمای خرید روکش صندلی ماشین باید جامع باشد. یعنی به تمام  نکات ظریف یک انتخاب درست بپردازد. توجه طرح روکش صندلی یا کفپوش های خودرو شاید در نگاه اول چندان اهمیتی نداشته باشد. اما طرح هم می‌ تواند به اندازه‌ی رنگ در چشم بیننده نمود پیدا کند.

روکش های طرح‌دار طرفداران خاص خودشان را دارند. به علاوه در نخستین روز های استفاده از روکش  به نظر خاص و جذاب بیایند. برخی از این طرح ها بیش از اندازه در چشم هستند و  با گذشت زمان کوتاهی جذابیت و زیبایی خود را می‌بازند.

دقت کنید نوع کاربری خودرو در انتخاب روکش تاثیر بسزایی دارد. بر اساس ‌راهنمای خرید روکش صندلی ماشین، اگر کاربری خودروی شما کاربری رسمی یا اداری است، از روکش های چرم بدون طرح با رنگی مشابه با بدنه یا اتاقک خودرو (بند کمربند ایمنی و پنل جلویی) استفاده کنید.

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین : برش و دوخت روکش 

اگر یک بار هم که شده راهنمای خرید روکش صندلی ماشین را بخوانید، نکات ارزشمندی را خواهید یافت. یکی از شاخص های موثر بر انتخاب یک روکش صندلی مناسب نوع دوخت و کیفیت آن است. برش های پارچه یا چرم صندلی خودرو باید مطابق با الگوی خود صندلی باشد. یعنی پس از دوخت تمام فضا های طراحی شده را پر کند. برای همین منظور بیشتر روکش های صندلی به صورت چند تکه طراحی می‌شوند.

در برخی از  این محصولات تعداد تکه ها بین 60 تا 70 عدد می‌ باشد. اما روکش هایی خاصتر و لوکس 170 تا 180 تکه دارند. نکته مهمی که راهنمای خرید روکش صندلی خودرو است  اینست که هر چه تعداد این تکه بیشتر باشد قرار گیری آن روی صندلی بهتر خواهد بود.

نکته بعدی دوخت و دور دوزی های روکش است‌. در واقع هر چه دوخت دقیقتر و تمیزتر باشد استحکام روکش بیشتر خواهد شد. چرا که درز های به یکدیگر جفت شده و پاره نمی شوند. البته کیفیت دوخت بر روی افزایش قیمت نهایی نیز تاثیر گذار است.

نکته های ساده دیگری نیز وجود دارد که وابسته به جنس روکش می تواند بر قیمت و انتخاب تاثیر بگذارد. به طور مثال روکش صندلی خودرو چرمی باید یک لایه پشمی در قسمت پشتی صندلی داشته باشد. یا این که نخ های دوخت و دوز رویی باید هم رنگ چرم یا پارچه باشد. همین طور تو دوزی هایی که انجام می شود نباید از بیرون پیدا باشند و رد سوزن بر سطح باقی بماند.

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین

راهنمای خرید روکش صندلی ماشین : روکش مناسب هر فرد

مطالبی که تا این جا گفته شد درباره انتخاب بین جنس های‌ مختلف و تشخیص بهترین گزینه برای شما به عنوان راننده و صاحب خودرو چیست؟ آخرین نکاتی که به عنوان راهنمای خرید روکش صندلی ماشین باید به خاطر بسپارید شامل همین چند مورد می شود: 

۱ ) اگر در مناطق خشک و کویری زندگی می‌کنید، بهتر است از روکش های پارچه‌ای یا ترکیبی را خریداری فرمایید.

۲ ) اگر خودرویتان را زیر نور خورشید پارک می‌کنید یا این که زیاد در طی روز رانندگی می کنید، از روکش های رنگ تیره انتخاب نکنید. تا جایی که ممکن است به سراغ روکش های چرمی هم نروید. چرا که چرم و رنگ های تیره نور و گرما را به خود جذب می‌کنند و موجب ناراحتی می‌شوند.

۳ ) اگر شغل شما در یک سازمان رسمی است و وظیفه جا به جا کردن اشخاص عالی رتبه را دارید، روکش های چرمی بهترین انتخاب هستند.

۴ ) اگر راننده تاکسی، اتوبوس و دیگر وسایل حمل و نقل عمومی هستید، روکش پارچه‌ای چرک تاب بهترین گزینه می‌باشد. چرا که به علت حفظ سلامت و بهداشت محیط و دیگران باید در فواصل زمانی نزدیک به هم روکش ها تمیز شوند.

برچسب‌ها :
  • پاسخ
    Decluttr 2 سال پیش

    Great content! Keep up the good work!

  • دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

    enemad-logo
    با ما در تماس باشید