شاسی بلند کم مصرف
  • 9 اردیبهشت 01
  • 2927 بازدید

شاسی بلند کم مصرف : معرفی 10 تا از محبوبترین ها

خودرو های شاسی بلند همیشه در چشم بیینده درخشیده است. زمانی که به صف های طولانی ترافیک نگاه می‌کنید، خودرو های شاسی بلند بیشتر از بقیه خودرو ها به چشم می‌آیند. در سال های اخیر بازار خودرو دچار جهش های فراوانی شد. بر همین اساس خودرو های شاسی بلند کم مصرف جای خودرو های پر سر و صدای قدیمی را گرفتند.

خودرو های شاسی بلند در نگاه اول لوکس هستند؛ اما، پس چقدر بنزین قرار است آن هیبت را از جا تکان دهد؟ در پاسخ به این نیاز مهم نسل جدیدی از این خودرو ها به بازار عرضه شدند. در این مقاله از فروشگاه آنلاین میلاد کاور قصد بررسی چند خودروی شاسی بلند کم مصرف در بازار ایران و خاورمیانه را داریم.

خودروی شاسی بلند چیست؟

در سال های اخیر همه‌ی درباره‌ی این شنیده‌ایم که خودروی فلان صرفا اتاق بزرگی دارد و از نظر تکنولوژیکی هیچ شباهتی به شاسی بلند های دیگر ندارد. هنوز هم بسیاری از خودرو های شاسی بلند با مدل های قدیمی و پر طرفداری مانند جیپ و پاترول مقایسه می‌شوند. خودرو هایی بزرگ، قدرتمند و البته پر مصرف!

اما این بار قصد داریم یک بار برای همیشه تعریفی از خودرو های شاسی بلند طبق معیار های جهانی ارائه دهیم. خودرو های شاسی بلند با نام اصلی Sport Utility Vehicle در بازار های جهانی شناخته می‌شوند. به طور کلی می‌توان گفت این خودرو ها چهار چرخ متحرک بوده و در چند مدل طراحی و تولید می‌شوند.

مینی شاسی بلند : این گروه پر طرفدار در حقیقت کراس اوور کامپکت هستند تا شاسی بلند! مینی شاسی بلند ها بر پایه خودرو های سواری کلاس B ساخته می‌شوند و قدرتی به مراتب کمتر برای طی مسیر های صعب العبور را دارند.

شاسی بلند کامپکت : اگر قرار باشد ترتیبی بر اساس اندازه کوچک به بزرگ ایجاد کنیم، این دسته در جایگاه دوم قرار می‌گیرند. موتور های این گروه همچنان از شاسی بلند های اصیل کوچکتر است اما در مقابل مصرف سوخت بسیار کمتری هم دارند.4

شاسی بلند متوسط : این دسته از شاسی بلند ها بین دو گروه شاسی بلند های اصیل و کامپکت قرار می‌گیرند. برای همین بیشترین طرفدار را پیدا کرده‌اند.

شاسی بلند های Full Size : گروه چهارم فضای داخلی بزرگتری را برای سرنشینان و صندوق عقب دارند. به مراتب امنیت و قدرت موتور بیشتری نسبت به دسته های قبلی دارند.

شاسی بلند های طویل : شاسی بلند های اصیل و ویژه‌ی راه های سخت و پر فراز و نشیب! موتور های قدرتمند و صندلی ها سه ردیفه از ویژگی های ظاهری این دسته شناخته می‌شود.

این نکته را نباید فراموش کرد که بیشتر شاسی بلند های کم مصرف در گروه های اول تا سوم دسته بندی بالا قرار می‌گیرند. شاسی بلند های طویل و بزرگ به تناسب موتور های پر قدرت و قطعا نوع کاربری که دارند بسیار پر مصرف خواهند بود. اگر چه در سال های اخیر روش های برای کاهش مصرف سوخت آن ها در نظر گرفته شده است، اما همچنان تا رسیدن به مقصد راه زیادی در پیش دارند.

خودرو ساز های آسیایی

تویوتا C-HR

تویوتا با تولید C-HR و عرضه‌ی آن در سال 2019 بازار شاسی بلند ها را تکانی اساسی داد. این شاسی بلند کم مصرف، بسیار قدرتمند هم هست. این خودرو کراس اوور کامپکت با توانایی تولید 144 اسب بخار قدرت و ۱۸۵ نیوتن‌ متر گشتاور با موتوری 2 لیتری می‌باشد. این خودرو به صورت میانگین 8.7 لیتر سوخت را در مسیر های شهری، 7.5 لیتر در مسیر های جاده‌ای و در سیکل های ترکیبی 8.1 لیتر می‌سوزاند.

البته این خودرو به صورت هیبریدی هم به بازار عرضه شده است. از دیگر ویژگی های این خودروی ژاپنی می‌توان به مواردی زیر اشاره داشت:

✔کروز کنترل هوشمند

✔کنترل ایستایی در سربالایی

✔کنترل سرعت در سرازیری

✔اتو پارک

✔حسگرهای پارک جلو و عقب

✔حسگر ۳۶۰ درجه

✔نوربالا خودکار

✔صفحه نمایش ۸ اینچی لمسی

✔دوربین ‌عقب

✔ورود و استارت بدون کلید

✔پورت ۱۲ولت

✔آینه وسط الکتروکرومیک

 

 برای خرید روکش صندلی تویوتا CHR روی میلاد کاور حساب کنید.?

 

شاسی بلند کم مصرف

شاسی بلند کم مصرف

 

 

تویوتا RAV۴

ژاپنی ها در سال های اخیر گوی سبقت را در زمینه‌ی تولید خودرو های سواری و شاسی بلند کم مصرف از دیگر رقبا ربوده‌اند. تویوتا 4RAV  باری دیگر نشان داد که می‌توان شاسی بلند کم مصرف محبوب را هم در بازار های جهانی دید. این خودرو با استاندارد آلایندگی یورو 5 و حجم باک 60 لیتری به بازار عرضه شد.

موتور این تویوتا 4RAV،  ۲.۵ لیتری و چهار سیلندر است و در دسته‌ی شاسی بلند های متوسط قرار می‌گیرد. مصرف سوخت ۸.۷ لیتری در مسیر های شهری،  ۶.۹ لیتری در مسیر های جاده‌ای و ۷.۸ در سیکل های ترکیبی این خودرو برای مدل تک محور محرک می‌باشد. اگر قصد خرید نسخه چهار چرخ را دارید، میزان مصرف سوخت روندی صعودی خواهد داشت.

 

فرصت خرید روکش صندلی تویوتا رافور (rav4)  در میلاد کاور از دست ندهید.?

 

هیوندایی کونا (Hyundai Kona)

خودرو های کراس اوور از پر طرفدارترین های بازار هستند. هیوندا کونا در سال 2019 توانست به فهرست ده تای اول شاسی بلند کم مصرف و البته پر فروش دست یابد. این خودرو با موتور ۱.۶ لیتری 4 سیلندر خطی با توانایی تولید قدرتی معادل ۱۷۵ اسب بخار و 265 نیوتن متر گشتاور را دارد. مصرف سوخت آن در مسیر های شهری 9 لیتر، در مسیر های جاده‌ای 8.1 لیتر و در سیکل های ترکیبی 8.7 لیتر است.

هیوندا کونا با سیستم جعبهد دنده‌ی 6 سرعته‌ای که دارد برای رسیدن از صفر تا صد تنها به 6 ثانیه زمان می‌خواهد. از دیگر ویژگی های این خودرو می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

✔رینگ های آلومینیومی 19 اینچی

✔ترمز خودکار اضطراری

✔سیستم کمک دهنده برای نگه داشتن خودرو در میان خطوط

✔نور بالای فعال و خودکار

✔کنترل و جلوگیری از تصادف در نقاط کور

✔کروز کنترل

 

شاسی بلند کم مصرف

شاسی بلند کم مصرف

 

کیا سول (KIA SOUL 2012-2013)

چگونه می‌توان از خودرو سازان آسیایی نام برد ولی به بازوی اقتصاد کره اشاره نداشت. کیا توانسته است با تولید خودرو های شاسی بلند کم مصرف طرفداران بسیاری در کشور های خاورمیانه‌ای پیدا کند. کیا با تولید SOUL توانست خودرویی کم مصرف اما با ظاهری نه چندان معمول به گردونه‌ی رقابت پا بگذارد.

این خودرو با بهره گرفتن از یک موتور ۲ لیتری 4 سیلندر خطی با تنفس طبیعی توانایی تولید 130 اسب بخار قدرت و 160 نیوتن متر گشتاور را دارد. استاندارد آلایندگی این خودرو نیز معادل یورو 5 می‌باشد. کیا سول در مسیر های شهری ۸.۱ لیتر، در مسیر های جاده‌ای ۶.۷ لیتر و  در سیکل های ترکیبی ۷.۵ لیتر سوخت مصرف می‌کند.

این خودرو در مدت 11 ثانیه از سرعت صفر به صد می‌تواند برسد. همچنین از دیگر ویژگی های این خودروی خاص می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

✔6 کیسه‌ی هوا برای سرنشینان جلو و عقب

✔ترمز  ABS

✔سیستم ترمز الکترونیکی نیروی ترمز

✔سیستم کمک و کنترل به شروع حرکت در شیب  (HAC)

✔سیستم کنترل پایداری (ESC)

✔دوربین دید عقب

لکسوس NX 300 H  هیبریدی

برند لکسوس یکی از برند های زیر مجموعه‌ی تویوتای ژاپن است. خودرو های شاسی بلند کم مصرف با ایمنی بالا به نوعی شاخصه‌ی محصولات لکسوس شناخته می‌شود. لکسوس NX 300 H در دو نوع هیبریدی و بنزینی تولید شده است. در مدل هیبریدی موتور 2.5 لیتری با دو موتور الکتریکی جداگانه در عقب و جلو طراحی شده است.

وجود دو موتور در جلو و عقب قدرت این شاسی بلند را افزایش داده است. به علاوه با قرار دادن موتور سوم به عنوان شارژر و ژنراتور را برای پشتیبانی این دو موتور دیگر، قدرت این خودرو بیشتر هم خواهد شد. سیستم جعبه دنده‌ی لکسوس NX 300 H  نوع E-CVT  می‌باشد.

با توجه به موتور های طراحی شده توان تولید 194 اسب بخار قدرت و 210 نیوتن متر گشتاور را دارد. این خودروی شاسی بلند در سیکل های ترکیبی تنها 5.2 لیتر بنزین می‌سوزاند. بیشترین سرعت این خودرو نیز معادل 180 کیلومتر بر ساعت می‌باشد.

در فهرست زیر به دیگر ویژگی های شاخص لکسوس NX 300 H اشاره شده است:

✔ سنسور جلو

✔ سنسور عقب

✔ سنسور باران

✔ سنسور فشار باد تایر

✔ توزیع نیرو ترمز

✔ ترمز ضد قفل

✔ ترمز پارک برقی

✔ 10 عدد کیسه‌ هوا

✔ ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

 

شاسی بلند کم مصرف

شاسی بلند کم مصرف

 

نیسان روگ (Nissan Rogue)

شرکت نیسان در تولید خودرو های شاسی بلند جز سرآمد ها به شمار می‌آید. در سال های اخیر هم با تولید Nissan Rogue یا نیسان روگ بار دیگر توانایی های خود را به رخ رقبا کشید. این خودرو با موتور ۲.۵ لیتری چهار سیلندر توانایی تولید 181 اسب بخار قدرت و 245 نیوتن متر گشتاور را دارد.

این خودروی کراس‌اوور مجهز به جعبه دنده اتوماتیک است و محصول مشترک بین دو خودرو ساز بزرگ یعنی نیسان و رنو می‌باشد. همچنین در مسیر های شهری 9 لیتر و در مسیر های جاده‌ای 7.1 لیتر سوخت مصرف می‌کند.

 

شاسی بلند کم مصرف

 

خودرو ساز های اروپایی

رنو کپچر (Renault Capture)

از رنو به عنوان یکی از بزرگترین خودرو سازان تاریخ یاد می‌شود. این شرکت با تولید محصولاتی مانند سواری و شاسی بلند کم مصرف توانسته است باری دیگر محبوبیت خود را در خاورمیانه و اروپای شمالی باز یابد. در حقیقت رنو کپچر (Renault Capture) خودرویی در دسته‌ی کراس اوور کامپکت با بدنه‌ی شاسی بلند کوچک با شاسی یک پارچه است.

این خودرو با موتور 1.2 لیتری توربو ۴ سیلندر خطی، توانایی تولید 120 اسب بخار نیرو و ۱۹۰ نیوتن متر گشتاور را دارد. همچنین توانسته است با تولید 125 گرم گاز کربن دی اکسید جز خودرو های دوستدار محیط زیست شناخته شود. مصرف سوخت آن در مسیر های شهری 6.6  لیتر، در مسیر های جاده‌ای  4.7 لیتر و در سیکل های ترکیبی 5.9 لیتر است.

رنو کپچر توانسته است از آزمون های ایمنی مانند EuroNCAP 2013 سر بلند بیرون آید و 5 ستاره کسب کند. حداکثر سرعتی که این خودرو می‌تواند به آن دست یابد، 192 کیلومتر بر ساعت می‌باشد و در کمتر از 11 ثانیه می‌تواند از سرعت صفر به سرعت 100 برسد.

از دیگر ویژگی های شاخص رنو کپچر می‌توان به موارد زیر اشاره داشت:

✔کروز کنترل

✔کنترل ایستایی در سر بالایی

✔کنترل پایداری

✔سنسور عقب

✔سنسور باران

✔توزیع نیرو ترمز

✔ترمز ضد قفل

✔دی‌لایت و اتولایت

✔چراغ مه‌ شکن جلو

✔مانیتور 7 اینچی

✔4 کیسه‌ی هوا

✔ورود بدون کلید و استارت دکمه‌ای

 

می‌توانید برای خرید روکش صندلی رنو کپچر روی میلاد کاور حساب کنید.?

 

شاسی بلند کم مصرف

شاسی بلند کم مصرف

 

 

پژو 2008

به دلیل عضویت کشور های اروپایی بزرگی مانند فرانسه در کنوانسیون های محیط زیستی خودرو ساز هایی مانند پژو همواره باید برای بهبود سطح آلایندگی تولید شده و سوخت مصرفی خودرو ها تلاش کنند. با توجه به این نکته پژو خودرویی شاسی بلند کوچک را به بازار عرضه کرد.

پژو 2008 خودرویی شاسی بلند کم مصرف با موتور 1.6 لیتری 4 سیلندر توربو شارژ است. این خودرو توانایی تولید 163  اسب‌ بخار قدرت و 240  نیوتن ‌متر گشتاور را دارد. به علاوه در مدت 8.2 ثانیه از سرعت صفر به صد خواهد رسید. بیشترین سرعتی هم که به آن دست می‌یابد 217 کیلومتر بر ساعت است.

حجم باک آن 50 لیتری بوده و مصرف سوخت این کراس اوور  در سیکل های ترکیبی 6.7  لیتر با استاندارد آلایندگی یورو 5 است. دیگر ویژگی های این خودرو عبارتند از:

✔کروز کنترل

✔کنترل ایستایی در سربالایی

✔چراغ روشنایی در روز

✔فرمان برقی چهار حالته حساس به سرعت

✔نمایشگر لمسی ۷ اینچی

✔دوربین عقب

✔آینه‌ های بغل تا شونده برقی با گرمکن

✔حسگر پارک عقب

✔حسگر فشار باد تایر ها

✔ترمز ضد قفل  ABS

✔ترمز کمکی

✔توزیع الکترونیکی نیروی ترمز EBD

✔ ۶ عدد کیسه هوا

 

می‌توانید برای خرید روکش صندلی پژو 2008 روی میلاد کاور حساب کنید.?

 

شاسی بلند کم مصرف

شاسی بلند کم مصرف

 

جگوار  F-Pace

آخرین خودرو ساز اروپایی که در این فهرست می‌توان از او یاد کرد، شرکت جگوار است. جگوار  F-Pace با موتور 2 لیتری چهار سیلندر توربو شارژ استاندارد توانایی تولید قدرتی معادل 246 اسب بخار را دارد. به علاوه همچنین با یک توربو شارژ و سوپر شارژ 3  لیتری شش سیلندر قدرتی معادل 335 اسب بخار را تولید می‌کند. مصرف سوخت آن در مسیر های شهری 9  لیتر، در مسیر های جاده‌ای  7.1 لیتر است.

این خودروی کراس اوور در سال 2021 یک بار دیگر بازبینی شد و توانست به شتاب گیری صفر تا صد در 4 ثانیه دست یابد. به علاوه حداکثر سرعت آن از 283 کیلومتر بر ساعت به عدد 287 کیلومتر بر ساعت رسید. هدف از طراحی نسخه های جدید بیشتر تغییر به سمت اسپرت شدن بوده است.

 

شاسی بلند کم مصرف

 

 

پیشنهاد می‌‌کنم برای خرید روکش صندلی ماشین با کیفیت و ضمانت روی میلاد کاور حساب کنید.?

خودرو ساز های آمریکایی

واقعیت این است که آمریکایی ها خودرو های پر مصرف و پر سر و صدایی می‌سازند. به همین خاطر خودرو سازانی مانند تویوتا و هیوندایی با عرضه‌ی خودرو های شاسی بلند کم مصرف در بازار آمریکا توانسته‌اند مشتری جذب کنند. اما یک خودروی شاسی بلند و کم مصرف آمریکایی وجود دارد که فرصت آشنایی با او را نباید از دست بدهید.

بیوک انکور 2017

بیوک انکور تولید سال 2017 یک شاسی بلند کم مصرف با موتور 1.4 لیتری توربو شارژر چهار سیلندر در زیر کاپوت است. این خودرو می‌تواند ۱۳۸ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ پوند بر فوت گشتاور تولید می‌کند. اما در نسخه های سفارشی ارتقا یافته با همین موتور توان تولید ۱۵۳ اسب بخار قدرت و ۱۷۷ پوند بر فوت گشتاور را دارد.

مصرف سوخت آن در مسیر های شهری 8.7  لیتر، در مسیر های جاده‌ای  7.1 لیتر است. دیگر ویژگی های این خودروی آمریکایی پر قدرت عبارت است از:

✔ مه‌ شکن‌ های عریض

✔ اگزوز کرومی

✔ رینگ و لاستیک‌ های ۱۸ اینچی

✔ مجهز به ۱۰ کیسه‌ی هوا

✔ سیستم کنترل کشش

✔ پشتیبانی از سامانه حرکت و توقف

 

شاسی بلند کم مصرف

برچسب‌ها :
  • پاسخ
    Norine 2 سال پیش

    خیلی سایت خوبی دارین

    Fеel free to visit my web рage tehlux.com

  • دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

    enemad-logo
    با ما در تماس باشید