نحوه بستن روکش صندلی پژو 206
  • 19 بهمن 00
  • 5485 بازدید

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

شاید بستن روکش صندلی خودرو در نگاه اول کار آسانی به چشم بیاید. اما کوچکترین اشتباه در همین کار آسان به راحتی می‌تواند زیبایی خودروی شما را از بین ببرد. نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 به هیچ وجه کار سختی نیست. تنها چند قلق کوچک دارد که باید بدانید.?

به همان اندازه که انتخاب و خرید اکسسوری هایی مانند چرم فرمان یا روکش صندلی خودرو مهم هستند، نصب آن ها نیز اهمیت دارد. در این مقاله از فروشگاه آنلاین میلادکاور نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 را به همراه تصویر و جزئیاتی که باید بدانید گردآوری کرده‌ایم.

بهترین روکش صندلی پژو 206

پژو 206 یکی از خودرو های محبوب با درجه ایمنی بالا در بازار خودروی ایران به شمار می‌رود. به همین دلیل در هنگام خرید اکسسوری مربوط به آن با گستره بزرگی از انواع محصولات رو به رو می‌شوید. همین تنوع انتخاب درست را برای شما کمی سخت می‌کند.

در این میان انتخاب روکش صندلی خودرو چندان هم کار آسانی نیست. در بیشتر مواقع بودجه محدودی را برای خرید روکش صندلی کنار گذاشته می‌شود. با توجه به میزان هزینه در نظر گرفته شده باید بهترین انتخاب را داشت. عوامل و مشخصه هایی را باید در زمان انتخاب در نظر بگیرید شامل:

⚫ جنس روکش

⚫ اندازه روکش

⚫ روش تمیز کردن

⚫ دوام

⚫ اقلیم

⚫ نوع کاربری خودرو

⚫ نوع کاربری خودرو

⚫ انتخاب رنگ

عموما انتخاب جنس روکش صندلی پژو 206 بین سه مدل چرمی، پارچه‌ای و ترکیبی قرار می‌گیرد. جنس چرمی ظاهری لوکس دارد و دوام آن طولانی‌تر از دیگر مدل ها است. اما در فصل تابستان گرمای  محیط را به خود جذب می‌کند و موجب ناراحتی سرنشینان خودرو می‌گردد.

روکش های پارچه‌ای را می‌توان با مایع های معمولی شست و شو در ماشین لباسشویی انداخت. برای اقلیم های گرم و خشک انتخاب خوبی به شمار می‌روند. هر چه تار و پود ان ها درهم تنیده‌تر باشد بهتر است. اما عیب بزرگ آن این است که زود لک می‌شوند و حتما باید با شوینده صابونی تمیز گردند. از طرف دیگر در برابر خراشیدگی ها و پاره شدن چندان مقاومتی نشان نمی‌دهد.

با توجه به مزیت ها و عیب هایی که دو روکش چرم و پارچه دارند، آن ها را با هم ترکیب کردند. در بخش های روکش که بیشتر تحت تاثیر ساییدگی هستند، جنس چرمی جایگزین شد. در بخش های دیگر هم جنس پارچه‎‌‌ای انتخاب شد تا راننده و دیگر سرنشینان احساس راحتی داشته باشند.

همانطور که پیشتر اشاره شد، انتخاب رنگ روکش هم مهم است. اگر به دنبال سبک های جوان پسند و اسپرت می‌گردید روکش چرمی با رنگ هایی مانند آبی و قرمز را به شما پیشنهاد می‌دهیم. اگر هم سبک های کلاسیک و یا شیک اما ساده را دوست دارید روکش های چرمی با رنگ مشکی، کرم و سفید را بهتر است انتخاب کنید.

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 : صندلی های جلو

بهتر است نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 را با صندلی جلو شروع کنید. البته از این روش برای بستن صندلی خودرو های دیگر مانند سمند، پزو 207 و … می‌توان استفاده کرد. این روکش شامل دو بخش نشیمن‌گاه و پشتی صندلی می‌‍شود که باید به ترتیب آن را روی صندلی ها کشید. ابتدا بخش نشیمن‌گاه را روی صندلی قرار می‌گیرد. سپس با عقب و جلو کردن روکش باید دوخت های دو طرف را روی هم قرار داد.

در مرحله آخر نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 برای نشیمن‌گاه صندلی جلو باید کش های دوخته شده را به سمت زیر صندلی هدایت کرد. سپس آن ها را به هم گره زد. یا این که کش ها را به فنر های زیر روکش صندلی محم بسته شوند و در آخر کار نخ قیطان را از دو طرف بهم کشیده و محکم گره زده شود.

 

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

 

 

در مرحله بعد نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 برای صنذلی جلو به سراغ پشتی صندلی می‌رویم. پشتی روکش صندلی را تا نیمه برگردانده و روی صندلی کشیده شود. کش ها را از شیار بین پشتی و کفی صندلی جلو به زیر صندلی هدایت کرده به طوری که دوخت ها را روی یکدیگر قرار گیرد. در نهایت کش ها را به یکی از دو روش گفته شده محکم گره می‌خورند.

نکته) مراحل گفته شده را برای صندلی سمت شاگرد تکرار می‌شود.

 

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

 

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 : صندلی عقب

 

در مرحله بعدی نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 باید صندلی عقب را روکش کرد. بستن روکش صندلی عقب کار زمانبری است برای همین باید با دقت و حوصله انجام شود. صندلی عقب از دو بخش متحرک و ثابت تشکیل شده است. بخش متحرک صندلی را جدا کرده و به بیرون از خودرو باید منتقل شود.

روکش استاندارد این خودرو بخش نشیمن‌گاه و پشتی به صورت جدا از هم دوخته شده‌اند. در این مرحله از نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 باید روکش را روی بخش متحرک قرار داده و آن را مانند روش بالا نصب کرد. سپس کش های زیر صندلی به صورت دو به دو به هم گره باید زد. در آخر نیز نخ های قیطانی را باید بست.

در محله دوم نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 به سراغ پشتی صندلی عقب می‌رویم. ابتدا روکش را روی بخش تکیه گاهی صندلی قرار داده و مانند روش قبلی کش ها به بخش پشتی کشیده می‌شوند و به یکدیگر گره می‌خورند. با کمک قیچی یا تیغ برش های کوچکی برای قرار گرفتن اهرم پشتی عقب ایجاد کرده و دستگیره و اهرم به سمت بیرون حرکت داده شوند.

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 : بخش های جدا شدنی

بخش هایی از روکش صندلی مانند زیر سری و بالشتک ها به صورت مجزا و مطابق میل شما می‌توانند نصب شوند. در این مرحله از نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 روش نصب زیر سری های صندلی را توضیح می‌دهیم. پشت سری ها سه مدل هستند:

  • چسب دو طرفه
  • قابل دوختن با نخ
  • دارای کش و نخ قیطانی

کافی است با یک وسیله تیز تیزی جای روکش زیر سری ها را مشخص کرده و  روکش را روی آن کشیده شود. سپس، در محل درز، کش ها را به بخش زیرین کشیده به هم گره زده یا با چسب و دوخت ببندید.

 

 

نحوه بستن روکش صندلی پژو 206

 

 

توجه شود که نحوه بستن روکش صندلی پژو 206 کار سختی نیست اما بستن آن نیاز به صبر و حوصله دارد. بهتر است برای زیباتر شدن خودرو از یک فرد با تجربه برای نصب کمک بگیرید. به علاوه در کنار  خرید روکش صندلی ماشین های بازار داخلی می‌توانید در خواست نصب در محل توسط افراد ماهر را در میلادکاور ثبت کنید.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید