کم مصرفترین ماشین های ایران
  • 15 شهریور 00
  • 1288 بازدید

کم مصرفترین ماشین های ایران : این 10 مورد را باید بشناسید!

دغدغه های رانندگان دیگر فقط مربوط به ترافیک و قوانین راهنمایی رانندگی نیست. آسیب های محیط زیستی، کاهش کیفیت سوخت فسیلی و افزایش قیمت سوخت سبب شده است که افراد به دنبال کم مصرفترین ماشین های ایران بگردند.

این روز های خودرو های کوچک شهری عصای دست شهروندان است و زندگی بدون آن ها قابل تصور نیست. البته هزینه های ناشی از نگهداری خودرو و هزینه سوخت هم چندان در تعیین داشتن و نداشتن خودروی سواری بی‌تاثیر نیست.

این بار در میلاد کاور درباره کم مصرفترین ماشین های ایران هر آنچه نیاز است بدانید را جمع آوری کرده‌ایم. با این راهنمایی های می‌توانید بهترین خودرو را بر اساس بودجه و نیازتان خریداری کنید.

 

 

بررسی میزان مصرف سوخت

میزان مصرف سوخت خودرو به عوامل مختلفی بستگی دارد. این عوامل شامل سرعت، شتاب رانندگی، ترافیک، بار و تعداد سرنشینان، کیفیت سوخت مصرفی، استفاده از کولر، باد لاستیک، سبک رانندگی و همچنین وضعیت موتور بستگی دارد.

خودرو های تولید داخل توسط خودر سازانی مانند سایپا به دلایل مختلف نمی‌توانند مصرف سوخت را تا آن جایی که لازم است کاهش دهند. از جهتی هم سیاست گذاری های غلط وجود دارد و هم انحصار در بازار، تولید خودروی ایرانی کم مصرف با فناوری های به روز دنیا چندان هم کار ساده‌ای نیست.

از جمله فناوری های کاهش مصرف سوخت در خودرو های بازار جهانی پس از بهینه سازی موتور شامل مواردی مانند فناوری های زیر است:

  • سیستم سوخت رسانی ریل مشترک Common Rail System ) CRS)
  • قطع جریان سوخت در هنگام کاهش سرعت ( DFSO (Deceleration Fuel Shut Off
  • جابجایی دلخواه ( DOD (Displacement on Demand
  • پاشش مستقیم بنزین ( GDI (Gasoline Direct Injection
  • سیستم فرمان الکتریکی ( EPS (Electric Power Steering
  • سیستم کلاچ دوگانه ( DCT (Dual Clutch Transmission
  • انتقال قدرت پیوسته متغیر ( CVT (Continuously Variable Transmission
  • سیستم تهویه الکتریکی ( EAC (Electric Air Conditioning
  • فناوری های کاهش اتلاف
  • بازیابی انرژی ترمز ( RBS  (Regenerative Braking System

جهت محاسبه میزان سوخت مصرفی برای تعیین کم مصرفترین ماشین های ایران، کافیست که باک بنزین را پر کرده و سپس از قسمت کیلومتر شمار، کیلومتر فعلی خودرو را یادداشت کنید. در مرتبه بعدی برای پر کردن باک، میزان بنزین اضافه شده را هم یادداشت کنید. مجدد از یلومتر شمارف اعداد جدید را برای بدست آوردن مسافت طی شده بخوانید.

 

کم مصرفترین ماشین های ایران

 

 

توجه کنید که هر خودرو بسته به نوع موتور و وزن و طراحی، مصرف سوخت داخل شهر و بیرون شهر استاندارد مشخصی دارد. بنابراین مصرف خودروی سدانی مانند سمند هرگز در طبقه قیاس با ام وی ام ۱۱۰ که یک هاچبک است نباید قرار دهید.

 

ام وی ام ۱۱۰

این خودرو چینی تحت حمایت مدیران خودرو به ایران وارد می‌شود. مهمترین ویژگی خودرو های برند ام وی ام این است که در دسته کم مصرفترین ماشین های ایران قرار می‌گیرند. حجم موتورش 998 سی سی بوده و حداکثر سرعت آن 150 کیلومتر بر ساعت است.

گنجایش مخزن سوخت 35 لیتری است و شتاب صفر تا صد آن 14 ثانیه طول می‌کشد. این خودرو با مصرف سوخت ترکیبی ۷.۵ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارای استاندارد آلایندگی یورو ۴ نیز می‌باشد. مصرف سوخت ام وی ام 110 در هر صد کیلومتر برای سفر های درون شهری 7.8، در بزرگراه 4.5 و در سیکل ترکیبی 5.7 لیتر است.

 

 

 

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران

 

 

شما می‌توانید انواع روکش صندلی ام وی ام MVM را در میلاد کاور مشاهده کنید.

 

تویوتا پریوس

این که خودرو های ژاپنی در فهرست کم مصرفترین ماشین های ایران و جهان جایگاه اصلی را داشته باشند چندان دور از انتظار نیست. تویوتا پریوس ویژگی هایی مانند شتاب گیری و کنترل مشابه به تویوتا کرولا را دارد. اما به مراتب مصرف سوختی این سدان دارد پایینتر از تویوتا کرولا است.

تویوتا پریوس به ازای هر 100 کیلومتر کمتر از 5.3 لیتر بنزین مصرف و 99 گرم دی اکسید تولید می‌کند. از خودرو تویوتا پریوس به عنوان پاک‌ترین و کم مصرف ترین خودرو در کلاس خود یاد می‌شود. شتاب گیری صفر تا صد آن هم 9.6 ثانیه است

 

 

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران

 

 

هیوندای سوناتای هیبریدی

خودرو سازان کره‎‌ای مانند هیوندای و کیا هم به راحتی در دسته کم مصرفترین ماشین های ایران قرار گرفته‌اند. هیوندای سوناتا هیبریدی در هر ۱۰۰ کیلومتر مصرف سوختی 5.6 لیتر در مدل 2017 و در مدل سال 2018 مصرف 4.7 لیتری را نشان داده است.

اگر چه در بازار ایران خودرو های هیبریدی لوکس تلقی می‌شوند اما بسیار به نفع طبیعت می‌باشند. این خودرو 207 اسب بخار قدرت دارد و شتاب گیری آن هم کمتر از 10 ثانیه با باک بنزین 60 لیتری می‌باشد.

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران

 

 

 

میتسوبیشی میراژ

خودرو میتسوبیشی میراژ محصصول خودرو ساز ژاپنی است با مصرف 4 لیتر بنزین به ازای هر 100 کیلومتر در دسته‌ی کم مصرفترین ماشین های ایرانی قرار می‌گیرد. این خودروی هاچبک باتولید 110 گرم آلاینده در هر 100 کیلومتر می‌تواند یک خودروی سبز هم نام بگیرد.

موتور میتسوبیشی میراژ توانایی تولید 80 اسب بخار قدرت را دارد. شتاب صفر تا 10 آن هم 13.8 ثانیه زمان لازم دارد. در سیکل های ترکیبی هم 4.6 لیتر مصرف دارد که باز هم در فهرست دسته‌ی کم مصرفترین ماشین های ایرانی آن را قرار می‌دهد.

 

 

هیوندای i10

هیوندای آی ۱۰ دیگر محصول خودرو ساز کره‌ای است که در فهرست کم مصرفترین ماشین های ایران قرار می‌گیرد. این خودرو یک هاچبک برای سفر های درون شهری است که با موتور ۴ سیلندر ۱.۲ لیتری خود، قدرتی برابر با ۸۶ اسب ‌بخار تولید می‌کند.

هیوندای i10  در جاده های بین شهری ۵.۱ لیتر بنزین می‌سوزاند و در مسیر های داخل شهر ۸ لیتر سوخت مصرف می‌کند. این خودرو با شتاب ۱۳.۸ ثانیه مصرف سوخت ترکیبی معادل ۶.۲ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر دارد. همچنین استاندارد آلایندگی یورو ۶ را نیز کسب کرده است.

 

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران

 

 

 

 

 

پژو ۲۰۶ تیپ۲

پژو یکی دیگر از خودرو ساان بزرگ جهان و اروپا است. این شرکت با ارائه محصول پژو 206 به بازار ایران تحولی را صورت داد. اگر چه تنوع خودرو های سواری شهروندان ایرانی محدود است ولی پژو 206 با قیمت و کیفیتی که دارد می‌تواند جایگاه خوبی را در فهرست کم مصرفترین ماشین های ایران کسب کند.

تیپ ۲ این خودرو با حجم موتور ۱۳۶۰ سی سی  و سیستم گیربکس ۵ سرعته دستی، قدرتی برابر با ۷۵ اسب ‏بخار تولید می‏کند. شتاب گیری آن در حدود 14 ثانیه به طول می‌انجامد. میزان مصرف سوخت تیپ ۲ خودروی سال ۲۰۰۱ اروپا در سیکل شهری ۷.۵، در جاده ۴.۹ و در سیکل ترکیبی ۷ لیتر اعلام شده است.

 

 

سمند LX با موتور EF۷

خودروی سمند LX یک نسخه بهبود یافته از سمند تولیدی در سال ۸۳ توسط شرکت ایران خودرو است. موتور ۱۶۴۵ سی سی EF۷ قدرتی معادل ۱۱۴ اسب بخار تولید می‌کند. سیستم گیربکس دستی ۵ سرعته، 12 ثانیه برای رسیدن به سرعت صد زمان نیاز دارد.

میزان مصرف سوخت این خودرو در سیکل ترکیبی ۷.۵ لیتر بنزین و 7.8 لیتر سوخت گازی است که آن را در دسته کم مصرفترین ماشین های ایران قرار می‌دهد. میزان آلایندگی استاندارد تولید شده توسط این خودروی ملی یورو 4 می‌باشد.

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران

 

 

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران : پراید

شاید عجیب باشد که پراید را هم بخواهیم در فهرست کم مصرفترین ماشین های ایران قرار دهیم. در ابتدا یکی از دلایل محبوبیت پراید و فروش فراوان آن مصرف پایین سوخت آن بود. اگر چه در طی سال های گذشته این خودرو در رده بنی کیفی پایینترین نمره را کسب کرده و تولید آن توسط خودرو ساز کره‌ای کیا متوقف شده است.

پراید در بهترین مدل تولیدی توسط گروه خودرو سازی سایپا با موتور ۴ سیلندر ۱.۳ لیتری قدرتی برابر با ۷۱ اسب‌بخار دارد. این خودرو با شتاب گیری در حدود ۱۵ ثانیه و استاندارد آلایندگی یورو ۲، مصرف سوخت ترکیبی معادل ۶.۵ لیتر به ازای هر ۱۰۰ کیلومتر دارد.

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران : تندر 90

یکی از کم مصرفترین ماشین های ایران تندر ۹۰ است. تندر ۹۰ از طراحی های شرکت خودرو سازی اروپایی رنو می‌باشد. در حقیقت این خودرو کیفیت در ساخت و طراحی بالایی دارد. این خودرو با موتور ۴ سیلندر ۱.۶ لیتری قدرتی معادل 105 اسب بخار در 5750 دور در دقیقه تولید می‌کند.

نوع سوخت مناسب تندر 90 بنزین بدون سرب اكتان 87 و  95 با نسبت تراکم 9.8 می‌باشد. شتاب گیری آن هم از صفر تا صد 10.2 ثانیه است. در شرایط جاده‌ای تندر 90 حدود ۶.۵ لیتر و مصرف شهری ۹ لیتر بنزین می‌سوزاند. در مجموع با مصرف سوخت ترکیبی ۸ لیتر در ۱۰۰ کیلومتر، یک خودروی کم مصرف محسوب می‌شود.

 

 

 

 

کم مصرفترین ماشین های ایران

 

رنو ساندرو

رنو ساندرو محصول شرکت خودرو سازی فرانسوی رنو است. هر دو مدل ساندرو استپ وی و ساندرو هاچبک می‌توانند در فهرست کم مصرفترین ماشین های ایران قرار بگیرند. این خودروی 4 سیلندر 105 اسب بخار قدرت دارد و در طی 11.5 ثانیه شتاب گیری صفر تا صد را به نمایش می‌گذارد.

مصرف سوخت رنو ساندرو به ازای هر 100 کیلومتر 7 لیتر در مدل دنده دستی و در حالت اتوماتیک هاچ بک تا 9 لیتر است. در هر ۱۰۰ کیلومتر تنها ۱۶۴ گرم آلایندگی تولید می‌کند که به همین خاطر است در دسته بندی پاکترین خودرو های بازار ایران هم قرار می‌گیرد.

 

شما می‌توانید انواع روکش صندلی رنو  را در میلاد کاور مشاهده کنید.

برچسب‌ها :
  • پاسخ
    حمدی پور 2 سال پیش

    مطلب واقعا کامل بود. ممنون

  • دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

    enemad-logo
    با ما در تماس باشید