images
  • 26 دی 00
  • 2033 بازدید

انواع ماشین رنو : 12 مدل پرطرفدار

اگر ماشینباز هستید و به برند رنو علاقه دارید، این مطلب از میلادکاور برای شما تهیه شده است! انواع ماشین رنو که در ایران طرفدار دارد تقریبا شامل 10-12 مدل زیر می شود که مشخصات کامل ماشین ها را برای شما جمع آوری کرده ایم. رنو (Renault)یک شرکت فرانسوی است که در زمینه تولید انواع خودرو سواری و تجاری فعالیت دارد. این شرکت با تولید انواع ماشین رنو برای سلیقه های مختلف به پیشرفت های چشم گیری دست پیدا کرده است. رنو در سال 2016  عنوان یکی از برترین خودرو سازی جهان را از آن خود کرد و به عنوان یکی از بزرگترین فروشنده خودرو در جهان معرفی شد.

حضور رسمی شرکت رنو در ایران به سال 1383 باز می گردد،اولین قرارداد همکاری با شرکت رنو در ایران توسط شرکت پارس خودرو منعقد شد. اولین همکاری موفق بین شرکت پارس خودرو و شرکت رنو ، خودرو تندر 90 بود که در سال 1385 بر روی خط تولید پارس خودرو قرار گرفت و با توجه به کیفیت بالای این خودرو و استهلاک پایین و مصرف سوخت بهینه فروش بسیار خوبی در بازار ایران داشت.?

درسال های بعد با توجه به حضور شرکت نگین خودرو نمایندگی رسمی محصولات شرکت رنو در ایران ،فعالیت های این شرکت فرانسوی در ایران بسیار چشمگیر شد و خودرو های مدرن تالیسمان و داستر و کلئوس به بازار داخلی کشور راه یافتند. در ادامه پرطرفدارترین خودروهای رنو را با هم بررسی می کنیم.

 انواع ماشین های رنو در مدل های پر طرفدار  را در دو کلاس شاسی بلند و سدان مورد بررسی قرار  می دهیم.

 

انواع ماشین رنو

انواع ماشین رنو

 

انواع ماشین رنو : رنو داستر

اولین مدل پرطرفدار شاسی بلند در بازار ایران رنو داستر می باشد رنو داستر یک شاسی بلند فوق العاده از کمپانی رنو است که محصول مشترک دو شرکت رنو  فرانسه و داچیا رومانی در سال 2010 می باشد.

رنو داستر در بخش فنی از موتور و گیربکس یکسانی با رنو مگان برخوردار است یک موتور 2 لیتری ۱۳۵ اسب بخاری مجهز شده است که می‌تواند ۱۹۵ نیوتون متر گشتاور تولید شده را از طریق یک گیربکس 4 سرعته اتوماتیک تیپ ترونیک به چرخ‌های جلو و یا هر چهار چرخ انتقال دهد.

برای خرید انواع روکش صندلی ماشین روی میلادکاور حساب کنید.??

رنو داستر در سه تیپ  SE تک دیفرانسیل، PE تک دیفرانسیل و SE دو دیفرانسیل در بازار کشور عرضه شد.

از ویژگی های برجسته این خودرو فرمان پذیری فوق العاده آن است که در جاده های پر پیچ  وخم به خوبی احساس می شود یکی دیگر از ویژگی های مثبت آن کروز کنترل و محدود کننده سرعت است که کنترل آن از روی فرمان صورت می گیرد این خودرو مجهز به سیستم ترمز ضد قفل (ABS) و همچنین توزیع الکترونیکی نیروی ترمز (EBD) استاندارد  است. ارتفاع خودرو، زوایای دید وسیع برای راننده در جلو و اطراف خودرو فراهم می کند.

رنو داستر یکی از شاسی بلند های پرطرفدار با فروش بالا  به دلیل  کیفیت بالا و استهلاک کم می باشد.

 

 

رنو کولئوس

 

 

رنو کولئوس

یکی دیگر از شاسی بلند های سایز متوسط عرضه شده  توسط شرکت  رنو کولئوس  می باشد. کلئوس با توجه به ویژگی های منحصر به فرد و امکانات متنوع و قیمت مناسب به فروش رسید .

رنو کولئوس‌ در بخش فنی به یک پیشرانه 4 سیلندر با حجم 2.5 لیتر مجهز شده است که توان تولید 169 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 224 نیوتن‌متر گشتاور در 4000 دور در دقیقه دارد.

از امکانات این خودرو  می توان به مواردی از قبیل کیسه هوا برای سرنشینان جلو، جانبی، ترمز جلو و عقب دیسکی و پایداری در جاده‌های مختلف و آب و هوای مختلف و ترمز دستی الکترونیکی، سیستم باز و بسته شدن درها و استارت بدون کلید، دکمه‌های کنترل سیستم صوتی فرمان، کنترل خودکار تهویه، بلوتوث، تنظیم برقی و سرد کن گرم کن صندلی‌ها، تنظیم برقی آئینه‌ها و گرمکن، آئینه تاشو، سقف پانوراما، سیستم اتوماتیک ثابت نگه داشتن حالت افقی در شیب،مجهز به  سنسور پارک و باران و کامپیوتر سفری است.

رنو کولئوس نسل دوم دارای کیفیت بالای مواد بکار رفته در داخل خود است و از چرم و پلاستیک با کیفیت بالا بهرمند است. پانل ابزار نیمه دیجیتال، و یک صفحه نمایش لمسی بزرگ در مرکز آن به همراه برخی از تجملات اضافی دلیلی است نورپردازی LED داخلی، صندلی‌های چرمی با کیفیت مطلوب به همراه گرمکن صندلی، داشبورد کشیده شده و سقف پانورامیک از ویژگی‌های طراحی داخلی رنو کولئوس نسل دوم است.?

 

 

 

رنو ساندرو

رنو ساندرو

 

رنو ساندرو

رنو برای ساخت ساندرو از طراحی ساده  استفاده نموده و سعی کرده هزینه تولید را تا حد ممکن پایین نگاه دارد. از کراس اوور های پرطرفدار کمپانی رنو در بازار ایران رنو ساندرو استپ وی (sandero step way) نام دارد.?

رنو ساندرو استپ وی در حال حاضر  در دوتیپ دستی و اتوماتیک بر روی خط تولید  شرکت پارس خودرو قرار دارد. این خودرو از یک پیشرانه 1598 سی‌سی 4 سیلندر بهره می‌برد این خودرو از مصرف سوخت پایین و استهلاک کم برخوردار است.

توان خروجی پیشرانه رنو ساندرو استپ وی برابر 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور بر دقیقه و 140 نیوتن‌متر گشتاور در 3750 دور بر دقیقه است که برای به حرکت در آوردن این خودرو  1150 کیلوگرمی مناسب به نظر می‌رسد.

رنو ساندرو استپ وی با توجه به رنج قیمتی خود از کیفیت بالایی برخوردار است به همین دلیل این خودرو دربازار داخلی طرفداران بسیاری دارد و به یکی از پرفروش ترین خودرو های در کشور تبدیل شده است.

رنو ساندرو با داشتن آپشن‌های بسیار ساده و ابتدایی نظیر: ایربگ راننده و سرنشینان کناری، ترمزهای مجهز به ABS و EBD، شیشه‌ها و آینه‌های برقی، تهویه دستی و مواردی از این دست توانایی  رقابت با ماشین های  چینی‌ پر زرق و برق این رده را نخواهد داشت.

 

 

 

رنو کپچر

 

رنو کپچر

یکی دیگر از کراس اوور های پر طرفدار شرکت رنو است که در بازار داخلی کشور بسیار پرفروش بوده و همچنین در سطح فروش جهانی به یکی از محبوب ترین کراس اوورها   در مقایسه  با سایر کراس اوور ها تبدیل شده است.کپچرهای موجود در بازار ایران به یک پیشرانه 1197 سی‌سی توربوشارژ با نام (TCE 120) مجهز شده‌اند که توان تولید 120 اسب بخار قدرت و 190 نیوتن‌متر گشتاور را دارند.

کابین کپچر از طراحی فانتزی و جالبی برخوردار است  این خودرو نسبت به ابعاد ش ازفضای داخلی مناسبی برخوردار است و عایق بندی استاندارد نفوذ صدا به داخل کابین بسیار کم است که در بین تمامی خودروهای همکلاس خود، بزرگترین و جادارترین صندوق عقب را ارائه می‌دهد.

امکاناتی مثل: سیستم های ترمز و پایداریABS ، EBD, EBA، ESP، HSA، کیسه هوای ایمنی برای راننده و سرنشین کناری بهمراه ایربگ‌های جانبی (جمعاً 4 عدد)، کروزکنترل و محدودکننده سرعت، نمایشگر 7 اینچی مرکزی، سنسورهای پارك و دوربين دنده عقب، سیستم ورود و استارت بدون کلید، تهویه مطبوع اتوماتیک، فرمان برقي، چراغهای روشنایی در روز، سيستم تنظيم ارتفاع نور چراغ هاي جلو از داخل، سنسور نور، آينه‌هاي جانبي برقي تاشونده و مواردی از این دست شما را تا حدود زیادی راضی نگاه دارد.

تندر 90

سدان های پرطرفدار رنو : تندر 90 (ال نود) L90

از همان ابتدا با توجه به ویژگی های مثبت و کیفیت مناسب مورد توجه مصرف کنندگان در بازار داخلی قرار گرفت. تندر 90 در سه تیپ E0، E1 و E2 وارد  بازار داخلی کشور شد  و بعدها مدل دنده اتوماتیک آن نیز به بازار عرضه شد؛پیشرانه قدرتمند (K4M) تندر 90 توان تولید 105 اسب بخار قدرت و 140 نیوتن‌متر گشتاور را دارد. یکی از ضعف ها در تندر 90 اتوماتیک این است که نسبت به نوع دستی از کشش پایینی برخوردار است.??

نمونه E2 که به نوعی مدل آپشنال این محصول به حساب می‌آید هم تجهیزات شگفت‌انگیزی ندارد و با ارائه گزینه‌های ساده و ابتدایی نظیر: ایربگ‌های جلو، ترمزهای ABS و EBD، فرمان هیدرولیک، تهویه مطبوع دستی، چراغهای مه ‌شکن جلو و عقب، تنظیم چراغهای جلو از داخل، کامپیوتر سفری، آینه‌ها و شیشه‌های برقی و مواردی از این دست، نمیتواند در برابر رقبای این سطح از بازار خودنمایی کند.

این خودرو به عنوان یک سدان اقتصادی از مزیت‌هایی نظیر: توان فنی مناسب ، کیفیت ساخت بالای پیشرانه و گیربکس، عملکرد مناسب سیستم تعلیق در جذب ضربات ناشی از ناهمواری‌های سطح جاده، کابین جادار و خدمات پس از فروش گسترده در سطح کشور برخوردار است و همین موارد نیز کافیست تا این محصول فرانسوی به یکی از پرطرفدارترین خودروها در رده محصولات نسبتا ارزان قیمت بازار ایران جای بگیرد.

 

 

 

 

 

رنو تالیسمان

رنو تالیسمان

 

 

 

رنو تالیسمان

یکی دیگر از محصولات شرکت رنو می باشد که در بازار های داخلی ایران عرضه شد.

شتاب بالا ، امنیت بسیار خوب، آپشن‌های کافی و لذت رانندگی مناسب بخشی از این مزایا به حساب می‌آیند.

این خودرو با توجه به ویژگی های چشمگیر ،آپشن های مختلف و طراحی جذاب بسیار پرفروش می باشد.پیشرانه  این خودرو قادر است تا 190 اسب بخار قدرت در 6000 دور در دقیقه و 260 نیوتن‌متر گشتاور در 2500 دور در دقیقه را تولید کند و نیروی تولیدی خود را از طریق یک گیربکس 7 سرعته اتوماتیک دوکلاچه به چرخ‌های جلو منتقل نماید.

وجود آپشن‌هایی از قبیل ترمزهای ضدقفل به همراه ترمز کمکی و سیستم کنترل پایداری الکترونیکی، سامانه ضد لغزش، ترمز دستی برقی، امکان انتخاب حالت‌های مختلف رانندگی، کیسه هوا جلو برای راننده و سرنشین کناری به همراه ایربگ‌های جانبی و پرده‌ای، برف‌پاک‌کن هوشمند، چراغهای اتوماتیک، کارت هندزفری، صندوق‌پران هوشمند با حسگر حرکتی، سیستم نمایش سربالا، سیستم صوتی قدرتمند Bose با 13 بلندگو بهراه سیستم مالتی مدیا R-link2 و نمایشگر 8.7 اینچی، کول باکس، چراغ های LED جلو، دوربین دنده عقب، سقف پانوراما، سامانه هشدار نقطه کور یا همان رادار جانبی، سیستم کمکی پارک، گرمکن و تهویه صندلی‌های جلو بهمراه گرمکن عقب و نشانگر فشار باد تایرها اشاره نمود. در کنار کیفیت قابل قبول اکثر قسمت‌ها کمک کرده که به خودرویی کاربر پسند تبدیل شود.

 

 

 

 

 

رنو سیمبل

رنو سیمبل

 

 رنو سیمبل

رنو سیمبل یک سدان کوچک است که در بازار ایران بسیار پرفروش بوده است و مانند سایر محصولات رنو در این  رده قیمتی، کیفیت بالا و استهلاک کم از جمله مزایای شاخص آن به حساب می‌آید.در بازار کشور ما رنو سیمبل در سه تیپ PE، SE و LE به بازار عرضه شده است؛رنو سیمبل از همان پیشرانه K4M بهره می‌برد که پیش‌تر در تندر 90 و ساندرو نیز مورد استفاده قرار گرفته بود. حجم دقیق موتور رنو سیمبل برابر با 1598 سی‌سی است و توان تولید 105 اسب بخار قدرت در 5750 دور در دقیقه و 143 نیوتن‌متر گشتاور در 3750 دور در دقیقه را دارد. نیروی این پیشرانه از طریق یک گیربکس اتوماتیک 4 سرعته تیپ ترونیک یا 5 سرعته دستی به چرخ‌های جلو منتقل می‌شود.

رنو سیمبل اولویت را بر پایه نکاتی نظیر کیفیت فنی بالا و پایین نگاه داشتن استهلاک و هزینه‌های نگهداری در کنار کارآیی مناسب استوار ساخته است. اما تفاوت سیمبل با تندر این است که رنو برای ساخت این نسل، به جذابیت طراحی ظاهری خودرو توجه نموده است. سیمبل از نظر ظاهری پیشرفت قابل توجهی را ایجاد  کرده و در  فضای داخلی کابین هم به فرم بهتری  دست یافته است.

وجود آپشن‌های متنوع (در نسخه فول) نظیر نمایشگر مرکزی، سیستم تهویه اتوماتیک و کروزکنترل نیز به جذابیت‌های داخلی این خودرو  افزوده‌  تا داخل ماشین حس بهتری در مقایسه  با تندر 90 داشته باشیم.

 

 

 

رنو مگان

رنو مگان

 

 

 

رنو مگان

یکی از محصولات اصیل شرکت رنو مگان است.در بدو ورورد به بازار کشور بسیار مورد استقبال قرار گرفت.مونتاژ آن توسط پارس خودرو آغاز شد. شرکت پارس خودرو دو پیشرانه 2 و 1.6 لیتری را برای این خودرو در نظر گرفت که نمونه 2 لیتری توان تولید 132 اسب بخار و نمونه 1.6 لیتری توان تولید 115 اسب بخار را دارا بود.تولید این خودرو در سال 1391 به طور کامل متوقف شد، رنو مگان در حال حاضر فاقد نمونه صفر کیلومتر است،در رنج قیمتی خود همچنان یکی از سدان‌های پرطرفدار بازار داخلی محسوب می‌شود .

مگان 1600 مونتاژی در ابتدا فقط تیپ E1 داشت اما از سال 1390 تیپ E2 آن نیز با تجهیزاتی بیشتر تحویل مصرف کنندگان  شد که شیشه بالابر برقی، آینه‌های برقی، مه‌شکن جلو، صندلی دوتکه عقب، سی‌دی پلیر از جمله این تجهیزات هستند. مگان 2000 نیز صرف‌نظر از برتری فنی، در امکانات فقط در سنسور باران، ترمز EBD و تهویه اتوماتش با مگان 1600 متفاوت است. همچنین تعداد انگشت‌شماری از مگان‌های E2 و تنها با بدنه سفید یا زیتونی (برای مگان 1600) و بدنه قرمز وارد  بازار شدند که همگی مجهز به رینگ‌های آلومینیومی (مشابه مگان 2000)، ترمزهای EBD، فیلتر هوای کابین و شیشه دودی بودند.

 

 رنو فلوئنس

رنو فلوئنس

فلوئنس

 

نخستین‌بار در مدل 2012 و تنها با جعبه‌دنده اتومات به ایران آمد. این خودرو، کابینی راحت و طراحی دلنشینی دارد و سروصدای اندکی را به داخل منتقل می‌کند. اما جالب‌ترین نکته فلوئنس را باید پیشرانه آن دانست که کشش خوب و عجیبی دارد. همچنین باید به سواری نسبتا نرم، ترمزهای خوب و فرمان‌پذیری دقیق هم توجه کرد .

رنو فلوئنس در هنگام عرضه از آپشن هایی زیادی در جهت  افزایش آسایش و ایمنی مصرف کننده بهره برد. شاسی این محصول رنو که به خوبی صدا و لرزش‌های وارد به خودرو را مهار می‌کرد و حس راحتی و لذت رانندگی را به سرنشینان و راننده انتقال می‌داد. طراحی کابین رنو فلوئنس نیز بسیار مناسب  و در جهت راحتی سرنشینان بود. استفاده از صندلی ها با قابلیت تنظیم زوایه و ارتفاع یکی از این موارد است. کنسول وسط با ظرفیت ۲٫۲ لیتری نیز فضای مناسبی را برای قرار دادن اشیا در اختیار سرنشینان می‌گذارد.از ویژگی های دیگر این خودرو  قابلیت تاشو بودن صندلی‌های عقب رنو فلوئنس امکان افزایش فضای بار را نیز برای سرنشینان آن فراهم می‌کند.

رنو فلوئنس دارای تجهیزات ایمنی مانند ۲ کیسه هوا ، سیستم ترمز ضد قفل (ABS)، سیستم ترمز اضطراری (EBA)، سیستم کنترل پایداری (ESP)، فعال شدن اتوماتیک فلاشرها هنگام ترمز ناگهانی، سیستم شیشه بالابر عقب برقی، پشت سری (Headrest) صندلی‌های جلو و عقب جهت جلوگیری از آسیب دیدگی گردن با قابلیت تنظیم ارتفاع، قفل مرکزی اتوماتیک درها هنگام حرکت و برف پاک کن اتوماتیک مجهز به سنسور باران بود.

 

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید