انواع ماشین مزدا
  • 11 آبان 00
  • 799 بازدید

معرفی انواع ماشین مزدا : 4 مدلی که باید بشناسید!

این مطلب برای علاقه مندان به خودرو مزدا تهیه شده است.! معرفی انواع ماشین مزدا که در این مطلب از میلادکاور به آن می پردازیم، شامل مدل های بسیار پرطرفدار و موجود در بازار است. قبل از هر چیز برای شناخت انواع ماشین مزدا باید بدانید که مزدا -Mazda – شرکت خودروسازی ژاپنی است، که در سال ۱۹۲۰ توسط جوجیرو ماتسودا بنیان شد. نام شرکت مزدا به دلیل علاقه موسس آن به آیین زرتشت، با الهام از اهورامزدا و با توجه به شباهت اسم نام ماتسودا با کلمه مزدا برگزیده شده است. در ابتدای کار مزدا به عنوان تولیدکننده ابزار و ماشین آلات تاسیس شد.

این شرکت در زمان جنگ جهانی دوم وظیفه تولید اسلحه و جنگ‌افزار برای ارتش ژاپن را بر عهده داشت. اولین اتومبیل چهار چرخ این شرکت با نام مزدا۳۶۰ در سال ۱۹۶۰ عرضه شد. حضور خودروهای مزدا در ایران از دهه 70 میلادی آغاز و مزدا ۹۲۹ کوپه به یکی از اتومبیل‌های کوچک و پرطرفدار آن زمان تبدیل شد. همچنین وانت‌های مزدا نیز از آن زمان تاکنون در ایران مورد استفاده مردم بوده است.

گروه بهمن از سال ۱۳۳۸ (با نام‌های شرکت اتومبیل سازی مزدا و ایران وانت ) نمایندگی مزدا را در ایران بر عهده داشته است. این شرکت در ابتدا به مونتاژ وانت سه چرخ مزدا و پس از آن از سال ۱۳۵۰ به ساخت و مونتاژ انواع وانت‌های مزدا شامل مدل‌های ۱۰۰۰ و مدل ۱۶۰۰ پرداخته‌ است.

از سال ۱۳۷۸ سواری مزدا ۳۲۳ و بعد از آن سواری مزدا FL ۳۲۳ تا سال ۱۳۸۶ در پنج تیپ توسط گروه بهمن تولیدو وارد بازار می‌شد، پس از آن هم نسل اول مزدا3 به شرکت بهمن آمد و به فروش بسیار خوبی دست پیدا کرد. در حال حاضر نیز گروه بهمن به مونتاژ نسل دوم مزدا 3 در ایران مشغول است.

برای شناخت انواع ماشین مزدا در این مطلب از میلادکاور همراه ما باشید.

 

مزدا 2

مزدا 2 که یکی از انواع ماشین مزدا به شمار می رود، یک خودروی کوچک ساب کامپکت / سوپرمینی است که از سال 2002 توسط مزدا در سطح جهانی تولید و به بازار عرضه شد و در حال حاضر در نسل سوم خود قرار دارد. مزدا 2 همچنین با نام مزدا دمیو (نامی که تا سال 2019 در بازار ژاپن گذاشته شد) به بازار عرضه شد، در حالی که سلف مستقیم آن با نام مزدا 121 صادر شد.

مزدا2 نسل دوم عنوان خودروی سال جهان را در سال 2008 به دست آورد، در حالی که مدل نسل سوم جایزه “خودروی سال ژاپن” را در سال های 2014 تا 2015 دریافت کرد.

انواع ماشین مزدا

 

در میان هاچ‌بک‌های مدرن راه یافته به بازار ایران در اوایل دهه 90 شمسی، مزدا 2 یکی از بهترین و باکیفیت ترین نام‌هاست که پس از مونتاژ تعداد محدودی از نسل سوم آن در سال‌های 1390 تا 1393 در پی مواجه با سد تحریم از خط تولید گروه بهمن کنار گذاشته شد و ساخت و تولید آن برای همیشه در بازار ایران متوقف گردید.

مزدا 2 به لحاظ امکانات، دارای ویژگی خاصی نبود و حتی ضعیف‌تر از اصلی‌ترین رقیبش، یعنی هیوندای i20 نسل اول، به شمار می رفت اما به لطف کیفیت مناسب مونتاژ، صندلی‌های راحت و سواری ایده‌آل، خیلی سریع با استقبال مشتریان ایرانی روبرو شد و مهم تر از همه توجه آن ها را جلب کرد. لازم است بدانید که این مدل همچنان نیز در بازار دست‌دوم‌ها شرایط مطلوبی دارد.

 

انواع ماشین مزدا

انواع ماشین مزدا

 

مزدا 3

در بین انواع ماشین مزدا، مزدا 3 معروف به مزدا اکسلا در ژاپن (سه نسل اول)، یک خودروی جمع و جور است که در ژاپن توسط مزدا تولید می شود. در سال 2003 به عنوان یک مدل 2004 معرفی شد و جایگزین Familia/323/Protegé شد. یک نسخه عملکرد محور از مزدا 3 با نام های مزداسپید 3 در آمریکای شمالی، اکسلا در ژاپن و مزدا 3 MPS در اروپا به بازار عرضه شد.

حدودا یک سال بعد از واردات رنو مگان، مونتاژ مهم‌ترین رقیبش، یعنی نسل اول مزدا 3، در گروه بهمن شروع شد. در آن سال‌ها هرکسی که اولین‌بار پشت فرمان این خودروی ژاپنی می‌نشست، شیفته سواری اسپرت، جعبه‌دنده هوشمند و پیشرانه خوش‌نفسش می‌شد. ضمن اینکه صندلی‌هایش راحت و همچنین عایق‌بندی کابینش نیز عالی بود.

البته مواردی همچون ارتفاع نامناسب سیستم تعلیق و دو نفره بودن ردیف عقب، که رنگ تیره صندلی‌ها نیز آن را کوچکتر از حد واقعی‌اش نشان می‌داد، از ایرادات معروف مزدا 3 است. این خودرو تا سال 1389 در سه تیپ مختلف تحویل مشتریان داده می‌شد که تیپ 1 آن فاقد روکش چرم (فرمان، دنده و صندلی‌ها) بود، سیستم پخش کاست و سی‌دی داشت و از گرمکن صندلی‌های جلو و سانروف نیز در آن خبری نبود. لازم به ذکر است که سنسور باران و اتولایت نیز تنها در تیپ 3 قرار داشت.

 

برای خرید انواع  روکش صندلی ماشین با بهترین قیمت میلادکاور در خدمت شماست!?

 

البته تیپ 3 چندین تفاوت از لحاظ ظاهری نیز با دو تیپ دیگرش دارد مانند مه‌شکن‌های مستطیلی، سپر و جلوپنجره اسپرت (دو خط)، شبرنگ‌های اطراف سپر، رکاب‌های متفاوت و اسپویلر صندوق عقب. مزدا 3 خودرو جان‌سختی است و علاقه‌ای به نشان‌دادن ایراداتش ندارد! و به همین علت نیز در خریداری آن باید حساسیت و دقت بالایی به خرج داد.

 

انواع ماشین مزدا

انواع ماشین مزدا

 

مزدا 3 new

مزدا مزدا 3 – 3 MAZDA mazda ( صندوقدار ) ( جدید – نیو ) شناخته شده ترین و پر فروش ترین خودرو از انواع ماشین مزدا در دنیا است. به همین انگیزه این نسل 3، به عنوان نسل دوم آن نه تنها میبایست ادامه دهنده راه نسل پیشین، بلکه باید اتومبیلی با کیفیتی برتر از نسل پیشین نیز می بود.

نسل دوم مزدا 3 برای مدل سال 2009 در اواخر سال 2008 رونمایی شد که این سدان در نمایشگاه خودرو لس آنجلس و هاچ بک آن در نمایشگاه خودروی بولونیا به نمایش درآمد. برای مدل سال 2012، مزدا شروع به ارائه مزدا 3 با فناوری Skyactiv تازه توسعه یافته خود، از جمله بدنه سفت تر، موتور تزریق مستقیم جدید، و گیربکس 6 سرعته جدید کرد.

در ایران نیز با توجه به پیش زمینه ی خوب مزدا 323 و بعد از آن نسل اول مزدا3، مزدا 3 نسل 2 نیز با نام نیو مزدا به موفقیت بسیار خوبی دست پیدا کرد. مزدا 3 جدید در سال 1389 توسط گروه بهمن در 2 نوع سدان و هاچبک و در تیپ های 1 و 3 وارد بازار شد.

در سال 1391 تولید تیپ های 1 و 3 مزدا و همچنین اتاق هاچبک متوقف  شد و تیپ 3 فیس لیفت تنها کمی پس از عرضه در بازار جهانی در ایران نیز به بازار آمد. این خودرو همچنان در خط تولید گروه بهمن قرار دارد و به صورت مونتاژی عرضه می شود اما هنوز خبری از نسل سوم آن برای بازار داخل کشور نیست، در حالی که بیش از 5 سال است که از عرضه ی آن در بازار های جهانی می شنویم.

برای خرید روکش صندلی مزدا ۳ نیو می توانید روی میلادکاور حساب کنید! ?

مزدا 3 به عنوان خودرویی با کیفیت، پر شتاب، فرمان پذیر با امکاناتی مناسب و ایمنی بالا دارای طرفداران زیادی است و خودروی مهمی در بازار خودورهای کلاس C-Segment به شمار می رود.

 

انواع ماشین مزدا

انواع ماشین مزدا

 

مزدا 323

مزدا 323 یکی از انواع ماشین مزدا است که در آن سوی مرزها به نام‌های مزدا فامیلیا (وجه تسمیه‌ای که به‌شدت درست است و اشاره خوبی به خانوادگی بودن آن دارد) و مزدا پروتج معروف است در سال 1963 بازار عرضه شد. کمتر خودرویی در بازار ایران پیدا می‌شود که این‌گونه آرام و سر به زیر، مطیع، باکیفیت، پرقدرت، بی دردسر و زیبا باشد.

این خودرو در ژاپن با نام فامیلیا به بازار عرضه شد که در ایتالیایی به معنای «خانواده» است. برای صادرات، مدل های قبلی با پلاک هایی از جمله: “800”، “1000”، “1200” و “1300” به فروش می رسید. در آمریکای شمالی، 1200 با مزدا GLC جایگزین شد و مدل‌های جدیدتر به «323» و «Protegé» تبدیل شدند. در اروپا، تمام فامیلیاهایی که پس از سال 1977 فروخته شدند، «323» نام داشتند.

 

توجه! قیمت انواع روکش صندلی مزدا 323 را می توانید از میلاد کاور ببینید! برای سفارش آنلاین هم در خدمتیم. ?

 

این خودرو که گروه بهمن از اوایل دهه 70 شمسی تولیدش را آغاز کرد و تا اواسط دهه 80 ادامه پیدا کرد، یکی از بی‌نقص‌ترین‌های بازار خودروی کشور به شمار می رفت. سدان محبوبی که هنوز هم اگر کسی نسخه تر و تمیز آن را داشته باشد، تمایلی به فروشش ندارد. همچنین با آن موتور کم سر و صدایش دارای قدرت خوبی بود.

اگر یکی از نسخه‌های اتوماتیک 323 را می‌خریدید، علاوه بر این که یک خوش شانس واقعی بودید بلکه الان دیگر نیازی به هزینه‌ بسیار زیاد برای خرید کره‌ای‌ها هم نداشتید. نسخه‌های فول آپشن 323، تیپ 3 (دنده‌ای) و تیپ 5 (اتومات) آن بودند. تیپ 4 آن نیز همان تیپ 5 است و فقط فاقد سانروف است.

 

انواع ماشین مزدا

انواع ماشین مزدا

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید