کم مصرفترین خودرو های بنزینی
  • 22 فروردین 01
  • 1767 بازدید

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

دلایل بسیاری وجود دارد که رانندگان را به خرید خودرو های کم مصرف تشویق می‌کند. یکی از این دلایل حفاظت از محیط زیست است. دلیل دیگر را هم می‌توان نوسان قیمت سوخت های فسیلی است. به همین خاطر است که هر ساله فهرستی از کم مصرفترین خودرو های بنزینی توسط کارشناسان تهیه می‌شود.

از آن جا که حذف خودرو از زندگی انسان شهر نشین ممکن نیست، باید به دنبال راه هایی برای مقابله با تاثیرات منفی نگهداری از خودرو مانند هزینه سوخت بود. در این مقاله از فروشگاه آنلاین میلاد کاور فهرستی جالب توجه از کم مصرفترین خودرو های بنزینی که می‌توان در بازار ایران پیدا کرد را گردآوری کرده‌ایم.

 

کم مصرف ترین خودرو های بنزینی خارجی

در دو دهه‌ی اخیر تغییرات اقلیمی و سیاست کشور های نفت خیز سبب شده است خودرو های هیبریدی و الکتریکی توسعه یابند. اما این دسته از خودرو ها امکانات و کیفیت خودرو های بنزینی را ندارند و یا اگر دارند هم در همه‌ی شهر ها شرایط نگهداری، تعمیر و شارژ آن ها مهیا نیست.

کارشناسان فهرستی از کم مصرفترین خودرو های بنزینی، با توجه به محصولات وارد شده به بازار ایران در طی  سال اخیر، ارائه داده‌اند. در ادامه به تعدادی از محبوبترین خودرو های بازار های جهانی با پایینترین مصرف سوخت اشاره خواهیم داشت.

 

 کیا فورت (Kia fort)  2019

یکی از خودرو های محبوب که جز کم مصرفترین خودرو های بنزینی به شمار می‌رود، کیا فورت 2019 است. یک مدل سدان کم مصرف که نسبت به مدل سال 2018 زیباتر و جوان پسندتر جلوه کرده است. در حالی که طراحی داخلی و بیرونی خودرو دستخوش تغییرات شده است اما همچنان قیمت مناسبی دارد.

موتور دو لیتری خطی 4 سیلندر کیا فورت 2019 توانایی تولید 147 اسب بخار قدرت را دارد. مصرف سوخت این خودرو نیز 7.3  لیتر به ازای 100 کیلومتر در مسیر های شهری و 6.5  لیتر به ازای  100 کیلومتر در مسیر های ترکیبی اعلام شده است.

از دیگر ویژگی های این خودرو می‌توان به قفل کودک، محل قرار گیری صندلی کودک، جعبه دنده CVT و مجهز بودن به ترمز ABS اشاره داشت. به علاوه برای کنترل بهتر خودرو و چرخ ها به سیستم مقابله با شیب (hac) در کنار سیستم Esc  و  Tsc تجهیز شده است.

 

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

 

هیوندایی النترا Elantra (2019)

هیوندایی از جمله خودرو سازانی است که پا به پای فناوری و دانش روز به پیش می‌رود. یکی از محصولات این خودرو ساز کره‌ای که جز کم مصرف های بازار ایران است هیوندایی  النترا می‌باشد. این خودروی سدان در طی سال های 2018 تا 2020 در مدل های مختلفی تولید شده است.

در مدل سال 2019، این خودرو با پیشرانه‌ی 2 لیتری با توانایی تولید قدرتی معادل 147 اسب بخار تولید شده است. سیستم جعبه دنده‌ی آن از نوع اتوماتیک شش سرعته  بوده و با توجه به وزن آن در تیپ های مختلف متفاوت است. اگر چه در نگاه اول شاید نتوان آن را در کم مصرفترین خودرو های بنزینی قرار داد، ولی با توجه به موتور و طراحی آن به راحتی در این گروه قرار می‌گیرد.

✔مصرف سوخت هیوندایی اکو النترا 2019  به ازای 100 کیلومتر: 6.7 لیتر در مسیر ترکیبی

✔مصرف سوخت هیوندایی اسپرت النترا 2019  به ازای 100 کیلومتر 8.11 لیتر در مسیر ترکیبی

✔مصرف سوخت هیوندایی النترا 2019  به ازای 100 کیلومتر: 7.1 لیتر در مسیر ترکیبی – 6.2 در مسیر های برون شهری – 8.11 در مسیر های شهری

 

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

 

جگوار Jaguar XE

مگر می‌توان نامی از انواع کامپکت در میان کم مصرفترین خودرو های بنزینی نیاورد. جگوار Jaguar XE با توجه به قطعاتی که از جنس آلومینومی دارد، نسبت به اجدادش وزن بسیاری را از دست داده و در عوض ایمنی را بهبود بخشیده است. این خودرو توانسته است معافیت مالیاتی به خاطر آلایندگی های کمتر در بریتانیا بهره مند گردد.

Jaguar XE مجهز به موتور 2 لیتری 4 سیلندر خطی قدرتمند توربو شارژ بنزینی  به نام  اینجنیوم است. قدرتی که این خودرو می‌تواند تولید کند حدود 197 اسب بخار با شتاب گیری صفر تا 100 حدود 7.6 ثانیه است. جعبه دنده‌ی این خودرو 8 سرعته اتوماتیک بوده و 320 نیوتن متر گشتاور تولید می‌کند.

مصرف سوخت آن نیز 4 لیتر به ازای 100 کیلومتر رانندگی در مسیر های ترکیبی اعلام شده است. مهمتر از آن میزان آلایندگی تولید شده توسط این خودرو است که در هر کیلومتر 99 گرم گاز کربن دی اکسید تولید می‌کند.

 

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

 

تویوتا کرولا هاچ‌ بک

همیشه در میان خودرو های استاندارد از نظر ایمنی و یا کم مصرفترین خودرو های بنزینی می‌توان به دنبال محصولات تویوتا گشت. تویوتا کرولا هاچ بک مجهز به پیشرانه ۴ سیلندر ۲ لیتری بنزینی با گیربکس CVT می‌باشد. این خودر توانایی تولید 168 اسب بخار قدرت و 205 نیوتن متر گشتاور دارد.

مصرف سوخت تویوتا کرولا هاچ بک 2019 معادل ۵.۶ لیتر به ازای هر صد کیلومتر اعلام شده است. همچنین نسبت به مدل های قدیمی کیفیت ساخت بهتری دارد. از میزان لرزش و صدای موتور در نسخه‌ی تولیدی سال 2019 به شدت کاسته شده است.

 

تویوتا یاریس  iA

به جرئت می‌توان گفت در میان انواع خودرو ها، سدان ها گزینه‌ی محبوب و مشترک میان خانواده ها و جوانان شناخته می‌شوند. تویوتا پس از موفقیت با طراحی سدان هایی که داشت از سال 2015 محصول جدیدی را با همکاری مزدا به نام یاریس iA معرفی کرد و باز هم توانست بازار را به نفع خود برگرداند.

این خودرو دارای پیشرانه‌ی ۱.۵ لیتری 4 سیلندر می‌باشد. همچنین سیستم جعبه دنده‌ی آن از نوع شش سرعته است که دور موتور را در سرعت ‌های بالاتر از ۱۱۰ کیلومتر بر ساعت پایین نگه خواهد داشت. گشتاور تولیدی توسط یاریس iA معادل 140 نیوتن بر متر و قدرت تولیدی برابر 106 اسب بخار می‌باشد.

مصرف سوخت این خودرو برای مسیر های ترکیبی 7 لیتر به ازای 100 کیلومتر اعلام شده است. همچنین شتاب گیری آن از صفر تا 100 در طی 8.7 ثانیه انجام می‌گیرد. بیشترین سرعتی که این خودرو می‌تواند به آن دست یابد 196 کیلومتر بر ساعت است.

 

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

 

شورولت اسپارک 2019

همواره خود های هاچ بک برای مسیر های شهری و پر ترافیک مورد توجه مردم بوده است. شورولت اسپارک، هاچ بکی است که با توانایی هایش شما را شگفت زده می‌کند. این خودرو امکاناتی دارد که آن را در رقابت با دیگر رقبای هاچ بک ممتاز کرده است. به طور مثال تهویه مطبوع، دوربین دنده عقب، 10 کیسه‌ی هوا و ترمز اتوماتیک جلو، سیستم هشدار برخورد جلو و Driver Confidence جز ویژگی های قابل توجه آن است.

شورولت اسپارک 2019 دارای موتوری با پیشرانه ۱.۴ لیتری 4 سیلندر است که می‌تواند قدرتی برابر 98 اسب بخار و گشتاوری معادل 127 نیوتن متر تولید کند. انتقال نیروی این موتور توسط یک سیستم جعبه دنده‌ی پنج سرعته‌ی دستی و یا در برخی مدل ها جعبه دنده‌ی CVT انجام می‌شود. تیپ های مختلف این خودرو عبارتند از:

✔تیپ LS

✔تیپ 1LT

✔تیپ ACTIV

✔تیپ 2LT

مصرف سوخت این خودرو آن را در میان کم مصرفترین خودرو های بنزینی قرار داده است. این خودرو مصرفی معادل 8.1 لیتر به ازای هر 100کیلومتر در مسیر شهری، 6.2 لیتر به ازای 100 کیلومت در مسیر بزرگراهی و در آخر 7.1 لیتر به صورت میانگین در مدل های مجهز به گیربکس 5 دنده دستی را دارد.

در مدل دیگر شورولت اسپارک 2019  استفاده از گیربکس CVT مصرف سوخت را به شدت کاهش داده است. مصرف سوخت آن در مسیر های شهری به ازای هر 100 کیلومتر 7.8 لیتر ، 6.2 لیتر در مسیر های بزرگراهی و به صورت میانگین 7.1 بنزین اعلام شده است.

 

همین حالا برای خرید روکش صندلی ماشین با کیفیت عالی و ضمانت یک ساله از میلاد کاور اقدام کنید.?

 

کم مصرفترین خودرو های بنزینی ایرانی

بازار خودروی ایران در سیطره‌ی خودرو سازان داخلی است. اگر چه بیشتر محصولات تولیدی توسط آن ها در مقایسه با امنیت، کیفیت و طراحی خودرو های یاد شده در بالا نمره‌ی خوبی کسب نخواهند کرد. اما در میان فهرست بلند و بالای خودرو های ساخت داخل می‌توان چند مورد را نام برد که در کنار کیفیت خوبی که دارند در فهرست کم مصرفترین خودرو های بنزینی نیز قرار می‌گیرند.

 

پراید LE 111

از سال 1373 تا امروز که 1401 است، پراید برای حدود 3 دهه به عنوان خودروی تولید داخل توسط سایپا شناخته می‌شود. نسل اول این خودرو به عنوان کم مصرف های کاربراتوری شناخته می‌شوند. اما در میان خودرو های انژکتوری تنها به یک مدل که پراید LE 111 نام دارد، می‌توان اشاره کرد.

این خودروی هاچ بک با موتور ۱.۳ لیتری توان تولید قدرتی برابر ۶۷ اسب بخار و گشتاوری معادل ۱۰۵ نیوتن ‌متر را دارد. اگر چه وزن این خودرو بالا است و ایمنی کمی دارد ولی بهینه‌ترین شرایط سوخت رسانی در آن طراحی شده است. استاندارد آلایندگی آن نیز یورو 2 اعلام شده است.

حجم باک بنزین پراید LE 111 برابر 37 لیتر است. مصرف سوخت آن در سیکل مسیر های شهری 9.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر، در مسیر های برون شهری 5.6 لیتر و در حالت ترکیبی 6.8 لیتر اعلام شده است. البته در انواع انژکتوری این خودرو، مصرف سوخت تا 8 لیتر در مسیر های شهری کاهش را تجربه کرده است.

 

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

 

سمند LX

سمند از جمله محصولات شرکت ایران خودرو است. اگر چه مانند نامش پر قدرت و سریع نیست (سمند به معنای اسب)، ولی از دیگر محصولات تولید شده کیفیت بهتری دارد. سمند LX یک شاخصه‌ مهم دارد که آن را از دیگر رقبایش به پیش می‌اندازد که آن هم موتور EF7  است.

این خودرو دارای موتوری به حجم ۱.۷ لیتر است که می‌تواند ۱۱۴ اسب بخار قدرت و ۱۵۵ نیوتن‌ متر گشتاور تولید کند. سیستم جعبه دنده‌ی 5 سرعته‌ی دستی، استاندارد آلایندگی یورو 4 و ظرفیت باک بنزین 70 لیتری از دیگر ویژگی های این سدان ایرانی است.

وزن سمند LX بیشتر از یک تن است. با این حال به ازای طی مسافتی 100 کیلومتری در حالت ترکیبی 7.4 لیتر بنزین می‌سوزاند که عددی بهینه به شمار می‌رود. مصرف سوخت آن در مسیر های شهری 11 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر و 6 لیتر در مسیر های برون شهری اعلام شده است.

پژو 206 تیپ 2

ایمنترین خودروی داخلی پژو 206 است که در تیپ های مختلفی تولید می‌شود. علت اصلی که پژو 206 تیپ 2 در فهرست کم مصرفترین خودرو های بنزینی قرار می‌گیرد موتور TU3 است. این موتور در عین افزایش شتاب و کاهش زمان صفر تا 100، میزان بنزین سوخته شده را تا حد زیادی توانسته است بکاهد.

موتور این خودرو ۱.۴ لیتری با سیستم جعبه دنده‌ی ۵ سرعته دستی است که توان تولید ۷۵ اسب بخار قدرت و ۱۱۵ نیوتن ‌متر گشتاور دارد. ظرفیت باک آن 50 لیتر و استاندارد آلایندگی یورو 3 می‌باشد. مصرف سوخت آن در سیکل ترکیبی۶.۴ لیتر، در مسیر های شهری ۸.۹ لیتر و در مسیر های برون شهری ۵ لیتر به ازای هر 100 کیلو متر اعلام شده است.

 

کم مصرفترین خودرو های بنزینی

 

تندر 90

آخرین خودروی داخلی که نامش را می‌توان در فهرست کم مصرفترین خودرو های بنزینی آورد، خودروی تندر 90 یا همان L 90 است. تندر 90 حاصل همکاری با شرکت خودرو ساز فرانسوی رنو می‌باشد. این خودرو درارای ویژگی های مثبتی از جمله استاندارد آلایندگی یورو 4 بوده و وزنی در حدود 1100 کیلو گرم دارد.

موتور تندر 90، ۱.۶ لیتری ۴ سیلندر ۱۶ سوپاپ با تنفس طبیعی است. این موتور توان تولید ۱۱۰ اسب بخار قدرت و ۱۴۸ نیوتن ‌متر گشتاور را دارد. همچنین با دو نوع سیستم جعبه دنده‌ی ۴ سرعته اتوماتیک و ۵ سرعته دستی روانه بازار شده است. به طور میانگین مصرف سوخت این خودرو در مسیر های شهری 9 لیتر، مسیر های برون شهری 5.6 لیتر به ازای هر 100 کیلومتر می‌باشد.

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید