mk1
  • 22 خرداد 00
  • 2488 بازدید

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای : این 17 نکته را برای انتخاب باید بدانید!

راحتترین راه برای نو کردن خودرو و ساختن حس تازگی و البته تمیزی، عوض کردن روکش صندلی های خودرو است. اما از میان همه انتخاب های ممکن و رنگارنگی که در فروشگاه ها وجود دارد بین روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای کدامیک بهترین انتخاب است.

چنین انتخاب هایی در نگاه اول ساده به نظر می‌رسند. اما انتخاب یک روکش خوب، فارغ از بحث هزینه های مالی، نشان دهنده سلیقه شما و توانایی انتخاب درست توسط شما است. سالانه روکش ها با طرح ها و جنس های متنوعی وارد بازار می‌شود. تفاوت های کوچک بین هر روکش با نمونه های مشابه آن هم گاهی اختلاف قیمتی فاحش به همراه دارد. طبعا بهترین انتخاب، گرانترین نیست!

 

برای خرید روکش صندلی ماشین روی میلادکاور حساب باز کنید! ??

 

در این مقاله از میلاد کاور راه های تشخیص یک روکش صندلی خوب را در 17 نکته کاربردی را برای خرید آسان را خواهیم گفت.

 

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

روکش های صندلی در سه جنس کلی پارچه‌ای، چرمی و نایلونی تولید می‌شوند. روکش های نایلونی بسیار نازک و عملا بی‌دوام هستند. از آن ها در شرایط خاص برای پوشاندن صندلی استفاده می‌شود. در حقیقت شما باید بین روکش پارچه‌ای، چرمی و چرم-پارچه تصمیم بگیرید.

هر یک از روکش های صندلی نقاط قوت و نقاط ضعف ویژه‌ خود را دارند. به همین دلیل انتخاب بین روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای کار ساده‌ای نخواهد بود و باید اطلاعات کافی و جزئیات مهمی را قبل از خرید بدانید.

 

روکش صندلی پارچه‌ای

همیشه پارچه جنس مورد علاقه افراد به عنوان روکش است حتی در صندلی های خودرو. علت این محبوبیت هم برای بیشتر ما روشن است. جنس این پارچه هایی که برای دوخت روکش استفاده می‌شود عموما کتانی، برزنت، کنف و مخمل های ساده است.

 

باید گفت دلیل پرفروش بودن روکش های پارچه‌ای که آن را درست در نقطه مقابل روکش های چرمی قرار می‌دهد، ضریب هدایت حرارتی بالا پارچه است. روکش های چرمی در تابستان بر اثر جذب حرارت احساس گرما و تعریق زیاد در سرنشینان را به وجود می‌آورند. همین طور در زمستان هم دیرتر گرم خواهد شد و باز هم سبب رنج سرنشینان خودرو است.

یکی دیگر از ویژگی های مثبت جنس پارچه‌ای برای روکش صندلی، دوام بیشتر آن ها است. پارچه نسبت به چرم در مقابل تغییرات دمایی حساسیت کمتری دارد و در مقابل خراشیدگی و ساییدگی ها مقاومتر می‌باشد.

 

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

 

با همه این مزایایی که روکش پارچه‌ای دارد، عیب های قابل توجهی نیز دارند. شاید بتوان گفت بزرگترین آن تمیز کردن سخت پس از ریختن یک نوشیدنی و یا هر لکه دیگر مانند چربی ها است. این حالیکه است که شست وشوی آسان از ویژگی های مهم پارچه تلقی می‌شود. اغلب شستن آن ها در ماشین لباس‌شویی امکان پذیر است ولی لکه به سرعت در بافت پارچه نفوذ می‌کنند.

 

از طرفی درست است دوام آن به دلیل مقاومت به تغییرات دمایی بیشتر است؛ اما، پارچه همیشه در معرض پوسیدگی و پارگی قرار دارد. به علاوه جنس برزنتی آن سبب عرق کردن و مخمل هم در معرض ساییدگی است.

 

 

روکش چرمی

اگر شما هم اهل کالا های لوکس و شیک هستید، روکش های چرم را به شما توصیه می‌کنیم. البته نه هر جنسی که به نام چرم فروخته می‌شود. متاسفانه در برخی از فروشگاه ها چرم های نایلونی را که به شدت طول عمر کمی دارند را به خریداران پیشنهاد می‌دهند. بی‌تعارف باید گفت، بدترین انتخاب روکش صندلی خودرو همین جنس می‌باشد.

 

یک انتخاب درست روکش صندلی چرمی از نوع طبیعی و مصنوعی خواهد بود.

  • چرم طبیعی:  این نوع چرم اگر چه قیمت بسیار بالا و کیفیت ویژه‌ای دارد. اما طبیعی بودن به منزله عمر طولانی‌تر نیست.
  • چرم‌های صنعتی:  این نوع چرم به مراتب قیمت کمتری نسبت به چرم طبیعی دارد. به علاوه عمر آن از طبیعی بیشتر هم هست.

 

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

 

بهتر است بدانید تمیز کردن روکش های چرم تنها با یک اسپری ساده و ارزان قیمت امکان پذیر است. مهمتر اینکه این روکش زمان زیادی برای جذب لکه نیاز دارد. همه این دلایل کنار هم عمر طولانی و دوام بالایی را به همراه دارند.

 

17 نکته برای انتخاب روکش صندلی خودرو

انتخاب بین روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای کار دشواری است. هر دو از جنس های بادوام و با امکان تولید با کیفیت خوبی هستند. حتی در تنوع رنگ هم هیچ یک دست کمی از دیگری ندارد. پس پارامتر های تعیین کننده برای یک انتخاب خوب وجود دارد.

 

  1. کدامیک راحتتر است؟!

تشخیص این که بین روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای کدامیک راحتتر است به عادت شما بستگی دارد. اما قبل از انتخاب باید چند نکته را بدانید:

پارچه های برزنتی و چرم باعث تعریق زیاد در فصل تابستان می‌شوند. اما برزنت در زمستان زودتر از چرم گرم می‌شود. پس از این نظر می‌رسد پارچه بهتر است.

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

 

  1. مناسب برای آناتومی بدن

صندلی خودرو ها براساس راحتی سرنشینان آن براساس آناتومی بدن طراحی می‌شود. پس روکش صندلی نباید به فرم صندلی آسیب برساند.

از این نظر این روکش چرمی یا روکش پارچه‎‌ای تفاوتی جز کیفیت برند سازنده ندارند.

 

  1. نگهداری

دوام هر دو جنس به سبک نگهداری آن ها وابسته است. نگهداری چرم از آن جهت سخت است که نباید در معرض خراش قرار بگیرد. ولی پارچه حساس به ساییدگی است. از طرفی تمیز کردن پارچه به شدت تحت تاثیر مواد شوینده است و به سادگی رنگ و کیفیت خود را از دست می‌دهد.

 

  1. دوام و عمر

دوام روکش پارچه به شدت به شیوه نگهداری، کیفیت دوخت و درهم تنیدگی بافت پارچه وابسته است. از میان روکش های پارچه‌ای بیشترین استهلاک به مخمل تعلق دارد.

عمر و دوام روکش چرمی به پارگی، خراشیدگی و رطوبت حساس است.

در مجموع روکش چرمی با واکس و پولیش چرم برای جلوگیری از خشکی و ترک خوردگی سطح چرم به راحتی نو می‌شود و عمر آن افزایش می‌یابد. از این نظر چرم برتری دارد.

 

  1. ثبات رنگ

روکش صندلی خودرو کالایی مصرفی است. در نتیجه به علت حساسیت به ساییدگی پارچه و روکش چرمی هم به شدت به نور آفتاب حساس است. به همین دلایل پارچه بهتر است.

 

  1. شیک بودن

روکش چرم به مراتب لوکس‌تر و شیکتر است.

  1. ظاهر اسپرت

اگر طرفدار سبک های اسپرت هستید به هیچ وجه به سراغ روکش پارچه‌ای نروید.

  1. تنوع در طرح

اگر طرفدار طرح های فانتزی یا روکش های طرحدار هستید، بهترین انتخاب روکش پارچه‌ای است.

  1. تمیزی و براق بودن

تمیز کردن روکش چرمی به شدت راحت است و وقت زیادی از شما نخواهد گرفت. برخلاف پارچه که حتما باید از جایش درآورید و بشویید.

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

 

  1. مات بودن

اما اگر طرفدار فضای مات در خودرو هستید، روکش های پارچه‌ای را انتخاب کنید.

  1. محیط زیست

تنها چرم های نایلونی برای سلامت و محیط زیست مضر هستند.چرم طبیعی، چرم مصنوعی و پارچه را براساس سلیقه‌تان انتخاب کنید.

  1. اقلیم

اگر در مناطق گرمسیری زندگی می‌کنید، چرم چندان انتخاب خوبی نیست. به دلیل جذب بیش از اندازه گرما ترک می‌خورد.

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

 

 

  1. هزینه

اختلاف قیمت بین چرم طبیعی و مصنوعی بسیار فاحش است. از طرفی اغلب روکش های پارچه‌ای هم قیمت کمتری نسبت به روکش های چرم مصنوعی دارند. این انتخاب به بودجه شما بستگی دارد.

  1. شغل

توصیه ما به شما اینست که اگر زیاد مسافر جابه‌جا می‌کنید و یا اینکه به تناسب کارتان امکان کثیف شدن خودرو شما وجود دارد، روکش صندلی چرمی انتخاب کنید.

  1. نوع دوخت

یکی از دلایل افزایش عمر روکش ها دوخت آن ها است. بهترین دوخت باید ریز و نزدیک به هم باشد. از این نظر هیچ کدام از روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای صاحب اولویت دائمی نیستند و به سازنده بستگی دارند.

 

  1. فرزند خردسال

اگر فرزند خردسال دارید روکش های چرمی بهترین انتخاب هستند. چراکه به راحتی تمیز می‌شوند.

روکش چرمی یا روکش پارچه‌ای

 

  1. ارزش افزوده

شاید برای شما عجیب باشد ولی فروش خودرویی که صندلی‌اش روکش های چرمی شده بهتر و به مراتب گرانتر خواهد بود. پس سعی کنید روکش چرمی صندلی های خودریتان را همیشه تمیز نگهدارید!

برچسب‌ها :

دیدگاه خود را بنویسید * نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند

enemad-logo
با ما در تماس باشید